OrjanBmw Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 hallais! har følt lenge no at bilen bør "dra på" bedre enn den gjør, den går greit og alt det, men det føles ut at den har mer å gi, spesiellt i oppoverbakker og jeg må trykke pedalen ganske langt ned før man får noen spesiell respons. får også en god del hvitrøyk fra eksos, mer eller mindre konstant, merkes spesiellt på tomgang selvom bilen er varm. sjekket katalysator for en uke siden, ingen løse deler og eksos"trykk" ble målt, så ut som katalysator var ok ifølge svendsen eksos. fikk beskjed av de å sjekke Luftmassemåler (LMM) og bensinfilter, sjekket i dag luftmassemåler, såvidt jeg forstår merker man ikke forskjell hvis denne er defekt hvis man kobler ut. når jeg koblet den ut hørtes det ut som om motoren ble kvalt før den kom tilbake til vanlig tomgang, jeg går derfor ut ifra at den virker som den skal. bensinfilter: kan dette ha noe å si på dårlig drag? evt høyt forbruk? skjønner at tett filter= mindre bensin og derfor minde aks pga mangel på bensin, men forbruk? kamsensor? dyser? andre syndere? Automatkasse? fikk et orange tannhjul for noen dager siden, tror dette kom fra girkassen ettersom det føltes ut som jeg måtte en del opp i turtall før bilen gikk frem, som om den hopper over førstegiret. slo bilen av i 10min mens jeg inspiserte bilen og når jeg startet igjen var alt fint, kjørt en god uke nå og ikke opplevd lignende. har også kjøpt inn olje, filter og pakning til skift av automatolje når jeg får tid. noen som har ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 Mye hvitrøyk fra eksos er typisk tegn på dårlig toppakning. Få tatt komptest, og trykktest av kjølesystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå