KB Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 sikringen ryker når jeg setter på blinklyset. Det blinker kjapt en gang så ryker den. Mistenkte at feilen kunne være dårlig kontakt på baklampene, men dette skjer selv når de er koplet av. Noen som har peiling? takker for svar.
KB Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 sikringen ryker når jeg setter på blinklyset. Det blinker kjapt en gang så ryker den. Mistenkte at feilen kunne være dårlig kontakt på baklampene, men dette skjer selv når de er koplet av. Noen som har peiling? takker for svar. dette er forresten en 1995 E36 320i.
hao Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Du har da kortslutning et sted. Kabel som ligger mot jord. Sjekk farge på ledningen ved pære og følg den fra lykt og mot sikringsboks. Et eller annet sted kan den ligge mot chassiet. Du kan også sjekke pæreholdere med kontakt.
Clerion Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Kan være pæra det er noe feil med også Feilsøkte som en tulling da ekstralysene på corolla`n begynnte å knekke sikringer. Der var det faktisk en fabrikkfeil på ei pære som gjorde det.
mskrinde Skrevet Desember 31, 2011 Skrevet Desember 31, 2011 Aller først så setter du i pærer du VET fungerer. Forsatt samme problem? Begynn å feilsøk. For å sjekke om det er kortslutning så ohmer du bare ledning fra sikringsboks til lampa(+ ledningen) med pæra i til et godt 0 potensiale "jord". Da skal du få et litt rart tall på 40-60 Ohm (pærenes, og ledningens motstand totalt) om alt er i orden. Får du 0 ohm så har du kortslutning. Tenk litt logisk etter hvor det kan ha gnisset hull på isolasjonen. Gjennomganger, ved kontakter, over knekker osv. Det kan spare deg for mye bortkastet tid.
KB Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 Tar opp denne igjen Nå har jeg sjekket alle pærer og kontakter og det ser bra ut. Når jeg bytter til ny sikring, starter opp motor og setter på blinklys skjer det samme. Men det kommer noen ulyder/klikkelyder, noe jeg tror kan være releet. Kan det stemme? kan det rett og slett være det som må byttes? Synes det er litt rart da blinklyset faktisk blinker en halv gang før sikringen ryker. takker for svar, nok en gang
Clerion Skrevet Mars 27, 2012 Skrevet Mars 27, 2012 Jeg har ett gåent rele til hengerkontakta på Mondeon, da durer det i det når jeg blinker. Dvs. det er ikke gåent men er en kortsluttning i hengerkontakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå