Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har kjøpt og montert nye lykter med projektor.

I disse var parklysa erstatta med angeleyes og de var det ingen kontakt til, bare to ledninger som stakk ut.

Så jeg koblet disse ledningene til kontakten til parklys men jeg kan ikke se at det lyser før jeg er helt oppe i lykta:s Kan det være at strømmen til parklysa blir for svak for angeleyes? har jeg kobla feil?

Noen som kan hjelpe meg??

Skrevet
Du må ha ballaster. (forsterkere) på AE

Er vel riktig som du sier, man kan ikke koble ringene direkte til 12v, de skal kobles til noen bokser som følger med i et kittet som du kjøper.

Skrevet

Er ikke 100% sikker, men lysene som trenger en driver vil vel aldri lyse uten denne?

Kan det være lykter med lysdioder istedetfor fluoriserende lysringer?

Da kan det hende ringene er koblet i serie istedet for parallell, slik at hver ring får 6 volt istedet for 12 volt.

Skrevet
Er ikke 100% sikker, men lysene som trenger en driver vil vel aldri lyse uten denne?

Kan det være lykter med lysdioder istedetfor fluoriserende lysringer?

Da kan det hende ringene er koblet i serie istedet for parallell, slik at hver ring får 6 volt istedet for 12 volt.

Hvordan kan jeg eventuelt løse det da?:)

Skrevet

Det skal komme to ledninger fra hver ring, trolig en sort og en rød.

Da skal du ha begge de sorte på jord og begge de røde på pluss.

Hvis derimot den ene ledningen fra en ring går til en av motsatt farge på den andre ringen vil du da få svakt lys da hver ring bare får halv spenning.

Men finn først ut om du har LED eller fluoriserende (lysrør) ringer.

• 2 weeks later...
Skrevet

i dag fikk jeg inverterne. det er to ledninger i den ene enden. en svart og en rød. der koblet jeg strøm fra parklyset. så er det fire hvite ledninger i andre enden. de koblet jeg til angeleyesene. men det er bare en rød og en sort inn på angeleyesene. har prøvd å koble de i diverse kombinasjoner med de hvite men det skjer rett og slett ikke en dritt! HJELP!!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...