zachariassen Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Hei jeg har kjøpt og montert nye lykter med projektor. I disse var parklysa erstatta med angeleyes og de var det ingen kontakt til, bare to ledninger som stakk ut. Så jeg koblet disse ledningene til kontakten til parklys men jeg kan ikke se at det lyser før jeg er helt oppe i lykta:s Kan det være at strømmen til parklysa blir for svak for angeleyes? har jeg kobla feil? Noen som kan hjelpe meg??
zachariassen Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Aha, hvor får jeg tak i det? Er det plug and play?
kamro Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Jeg gjorde akkuratt det samme med en e36 for en stund tilbake, der lyste angeleyesne perfekt.
zachariassen Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 De lyser veldig fint når det er mørkt men ser de nesten ikke når det er lyst.
FredrikE24 Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Du må ha ballaster. (forsterkere) på AE Er vel riktig som du sier, man kan ikke koble ringene direkte til 12v, de skal kobles til noen bokser som følger med i et kittet som du kjøper.
zachariassen Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Jeg kjøpte ikke ae kit. Jeg kjøpte nye lykter og det fulgte ikke med noe der:s
rekorden Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Er ikke 100% sikker, men lysene som trenger en driver vil vel aldri lyse uten denne? Kan det være lykter med lysdioder istedetfor fluoriserende lysringer? Da kan det hende ringene er koblet i serie istedet for parallell, slik at hver ring får 6 volt istedet for 12 volt.
zachariassen Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Er ikke 100% sikker, men lysene som trenger en driver vil vel aldri lyse uten denne?Kan det være lykter med lysdioder istedetfor fluoriserende lysringer? Da kan det hende ringene er koblet i serie istedet for parallell, slik at hver ring får 6 volt istedet for 12 volt. Hvordan kan jeg eventuelt løse det da?
zachariassen Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Var i kontakt med stedet jeg kjøpte lyktene og de mente det var led men vet ikke om det stemmer.
rekorden Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Det skal komme to ledninger fra hver ring, trolig en sort og en rød. Da skal du ha begge de sorte på jord og begge de røde på pluss. Hvis derimot den ene ledningen fra en ring går til en av motsatt farge på den andre ringen vil du da få svakt lys da hver ring bare får halv spenning. Men finn først ut om du har LED eller fluoriserende (lysrør) ringer.
zachariassen Skrevet Desember 30, 2011 Forfatter Skrevet Desember 30, 2011 Hvordan finner jeg ut det da? Prøvde å kikke litt tidligere i dag men så ikke noe. Det kommer kun to ledninger ut av hver lykt. Altså en pluss og en minus på to ringer.
quatro84 Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 http://www.ebay.com/itm/Spare-inverter-ballast-BMW-E36-E39-E46-CCFL-Halo-Rings-/270751786576?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item3f0a106650#ht_680wt_922 To av de her trenger du.
zachariassen Skrevet Desember 30, 2011 Forfatter Skrevet Desember 30, 2011 Men hva om disse ringene ikke er ccfl da? Vil jeg fortsatt kunne bruke disse? Jeg har null og niks peil på dette:p
zachariassen Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Skrevet Januar 10, 2012 i dag fikk jeg inverterne. det er to ledninger i den ene enden. en svart og en rød. der koblet jeg strøm fra parklyset. så er det fire hvite ledninger i andre enden. de koblet jeg til angeleyesene. men det er bare en rød og en sort inn på angeleyesene. har prøvd å koble de i diverse kombinasjoner med de hvite men det skjer rett og slett ikke en dritt! HJELP!!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå