ReneD Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Har en bmw 316 1992 er det noen som vet kas serie den hører til Har også tenkt til og sitte inn en større motor i den og lurer på kas motor som passer til bilen min Takk for eventuelle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Hei og velkommen til forumet! Du har en E36. Når det gjelder motorbytte får noen andre svare, *skjønner ikke greia med å kjøpe motorsvak bil for så å slenge masse tid og kr i annen motorist. Stortsett alltid billigere å bare kjøpe bil med større motor (*Dette gjelder når man faktisk får kjøpt bil i samme modellserie med større motor) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReneD Skrevet Desember 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2011 Takk for svaret Har ikke kjøpt bilen fikk pappa sin gamle Og100 hk er litt for lite i en bil syntes jeg så jeg har bestemt meg for og bruke penger på ny motor isteden for og kjøpe meg en annen bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielen Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 om du er 18, siden du har fått den av din far, så holder 100hk i bøtter og spann, kjør i fra deg, lær deg og berherske bil og heller spar til f.eks en e36 325/328 som du kan kjøpe senere. er bare tips og skal ikke si hva du må gjøre, men om du absolutt skal ha ny motor så er vell det "enkleste" og hive i en 318IS, da har du vertfall 40hk+ ekstra hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_325iM Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 om du er 18, siden du har fått den av din far, så holder 100hk i bøtter og spann, kjør i fra deg, lær deg og berherske bil og heller spar til f.eks en e36 325/328 som du kan kjøpe senere. er bare tips og skal ikke si hva du må gjøre, men om du absolutt skal ha ny motor så er vell det "enkleste" og hive i en 318IS, da har du vertfall 40hk+ ekstra hehe beste tipset du kan få! Jeg ble ikke ferdig med min 325i (192hk) til jeg fikk lappen, så fikk låne fattern sin 520i (150hk), tok 26timer fra oppkjøring til bilen lå krølla rundt en lyktestolpe... kjør fra deg først med en bil som det er hvartfall litt mindre sjangse å drite seg ut i! om du absolutt skal ha 100hk til så er det en 325i motor som er tingen, men da må du også bytte girkasse, mellomaksling, speedo, bakstilling... bør jo også ha bremser som står til bilen osv. så som sagt, spar penga til bilen er moden for utbytting til en org. bil med riktig effekt, blir billigere i det lange løp! (bytta motor på en 320i hvor alt annet har vært oppgradert på forhånd av motorbytte og det er opplegg for 6'er. kostnaden for motor, jobb og øvrige smådeler ifbm med bytte endte på ca 15.000,-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Er altfor mange som tror det bare er å hive noe nedi og at verksteder gladelig gjør dette for en tusenlapp eller to Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReneD Skrevet Desember 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2011 Planen er og hive nedi motoren sjøl med litt hjelp fra en kompis som er bil mekaniker vet dere ka son ca en 325i motor koster Takk for svaret chris_325iM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 En 325 motor koster fra 5.000,- og oppover.. Så trenger du deler til 15-20k ekstra.. Spar heller penga og kjøp deg en ombygd eller en original 325. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå