bjornar-a Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Jeg tok av lokket i går for og ta diagnose på bilen. men kortet inne i lokket har gått i oppløsning. så de 3 pinnene som skal ned i kontakten er ikke der lengere. lurer på hva funksjonen til dette kortet er? og hva de pinne går til? har pørvd og søke en del. men finner ikke den informasjonen noe sted. mvh Bjørnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Dette lurer eg også på. Eg ser at det ligger en diode inn i lokket på min diagnosekontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 har søkt litt rundt men finner ikke noe mener og ha lest noe en gang. men lenge siden så husker ikke stort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 For event videre søk så heter koblingen OBD. I E36 er det OBD 1. OBD 2 kom senere (97-98) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 flott det gjør søkingen mye lettere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bellen Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 I 98 blei vel OBD2 standard i USA. Europa og ellers, så blei det vel ikkje standard før rundt 2002? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanssae Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 På min E65 har lokket følgende funksjon : http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/09/05/75 "The OBD socket is sealed with a cap. On this cap, pins 7 and 16 are bridged. This connects the diagnosis wire (TxD wire) to terminal 30 and protects it from interference pulses. ne In the bridge is a resistance (820 ohms) for damping voltage peaks. " Jeg vil tro at det samme gjelder for andre modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 tusen takk vil tro dette stemmer ja men det er 3 pinner.. stå bare beskrevet om 2 her ? eller miss forstår jeg noe nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanssae Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Det er vel denne du har ? ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 ja stemmer. tusen takk ha skjønner jeg litt mere her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 siden lokket mitt var ødelakt så kan det være grunden til at jeg ikke får tatt diagnose testen? får ikke kontakt her :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanssae Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Deffekt lokk har ikke noe med diagnosen å gjøre ,om ikke pinnene står igjen i pluggen da . Ellers så fant jeg denne posten for å resette service lyset med en binders . . . . http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... et-t58213/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 nei har funnet ut at hele diagnosekontakten er sliten resette service lyset er kurant sak men har hørt at det skader ett kretskort bak på instrumentet og bruke ledning eller lignende. for det er ikke noen motstand i de og orginal resetter er det en viss motstand i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå