Madde Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Overskriften sier vel sitt Bilen er en BMW e46 2002 facelift. Får ikke startet bilen nå mens det er kaldt, og peilepinnen er full av noe som jeg regner med at ikke skal være der. bilen har vært sjekket for kaldstartproblemer før. og tempføler var visstnok byttet den gang. Det jeg lurer på er om noen kan gi meg en pekepinn på hva dette kan være. og hvor mye dette vil koste å fikse. Er dette en gåen toppakning, regkjede som er gåent, eller andre ting som kanskje er bagateller eller mer stress enn som så? tok noen bilder av peilepinne og oljelokk. Takker på forhånd for evt svar jeg får Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Nå ser jeg ikke noen bilder, men gult/hvitt kan komme av mye småkjøring og kondens, spesielt nå som været skifter så også. Så ville ikke tatt toppakning som en synder ennå. Men siden det er på peilepinne også, er det litt mer alvorlig. Ville tatt kompresjonstest og lekkasjetest på kjølesystem, for å se om det lekker i toppakning. Startproblemene kan være så mangt, ta en diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madde Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 sånn skjønte ikke hvordan man gjorde dette har ikke det at bilen ikke starter.. og at det er masse hvitt på peilepinne noe med hverandre å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Oisann, se her ja. Ta en lekkasjetest og kompresjonstest som jeg sa, for å avdekke at det lekker. Hvis det deretter lekker, er det bare å skru fra hverandre toppen. Deretter må du trykkteste toppen for å forsikre deg om at det ikke er sprekker i den. Hvis det er det, er den kast.. Hvis ikke, må du plane den, og montere igjen med nytt pakningsett. Men hvis den ikke bruker noe vann fra kjølesystemet, er det ikke lekkasje i kjølesystemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madde Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2012 virker ikke som det lekker noe fra kjølevesken, er det dyrt å få gjort sånt på verksted? har du et sånt ca prisoverslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Da er det damp fra motoren som kondenserer i toppdeksel og i veivhusventilasjonen, og i perioder med mye småkjøring og kald utetemperatur blir ikke motor varm nok til å "brenne" dette bort. Startproblemene er da noe annet, som sagt så burde du ta en diagnose. Mange verksteder gjør dette tilogmed gratis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Januar 1, 2012 Share Skrevet Januar 1, 2012 Min peilepinne ser likens ut, røret fra veivhusvent kommer inn rett over på røret til peilepinnen, slik at melka du ser renner tilbake i bunnpanna.Hadde oppe og byttet alle slangene i helga, alt så normalt ut.Min er bensinmotor og fungerer perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå