eksmb Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 hvor skal lock/unlock kabler kobbles til ved montering av keyless entry,jeg finner ut at jeg må kobble meg på inne i førerdøra stemmer dette, bilen har ikke orginal alarm,e39 97 mod
ragulves Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Du kobler deg til 2 ledninger i dørmodulen på førersiden. Du trekker 2 stk kabler igjennom døren. Ledningene sitter på 18 pin kontakt i dørmodul. (Dørmodulen er den uniten i førerdøren som har brytere for EL vinduer og EL speil) Blå/rød kabel = Lås + 12V puls Kvit/Svart = Lås opp + 12V puls Du kan eventuelt koble deg til låsebryter innvendig i bil om du har dette ? I motsetning til dørmodul so har + 12V puls er dette - 12v puls
eksmb Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Skrevet Januar 8, 2012 ok takker ,vet du hvor jeg kan kobble meg på for automatisk lukking av ruter og soltak ved bruk med sentrallås
ragulves Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Når du kobler til de 2 ledningene i dørmodul vil du automatisk få lukking av vinder og takluke om du holder inne lås eller lås opp knappen på fjernkontrollen din! Husk at om du har -12V utganger på keyless boksen din må du bruke rele for å snu signalet til positivt. Du trenger 2 like rele. Ett til hver av de 2 ledningene i dørmodulen. eksempel på dette med normalt lukket rele (standard): Kobling av eventuelt rele: utgang nr: 30 = +12V konstant 85 = +12V konstant 86 = -12V ( - puls signal fra keyless utgang) 87= kobles til en av ledningene i dørmodul. (Denne vil gi +12V ut når du trykker på fjernkontroll (Lås/lås opp)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå