Gå til innhold

Pianotråd, cooperring, og pyramideringer

petterl
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare forskjellen på pianotråd, cooperring, og pyramideringer ?

Pianotråd er feks 1mm rustfri tråd som man fraser et feks 0.7mm dypt sport til i blokka slik at man har 0.3mm oppstikk av blokka som gir mer press på orginal topp pakning som gjør at det holder bedre.

Pyramide er egne ringer som man freser spor til og montere i blokka, den skjærer seg direkte inn i alu toppen og tetter uten noen annen form for pakning. Resten av pakningen som tetter for olje og vann er "std"

Cooperring pakning er en "std" pakning med spesial ringer som liger løse i pakningen.

(rett meg om jeg tar feil, jeg har aldri monter en slik selv)

skulle jeg valgt på nytt hadde det blitt Cooperring vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan forklare forskjellen på pianotråd, cooperring, og pyramideringer ?

Pianotråd er feks 1mm rustfri tråd som man fraser et feks 0.7mm dypt sport til i blokka slik at man har 0.3mm oppstikk av blokka som gir mer press på orginal topp pakning som gjør at det holder bedre.

Pyramide er egne ringer som man freser spor til og montere i blokka, den skjærer seg direkte inn i alu toppen og tetter uten noen annen form for pakning. Resten av pakningen som tetter for olje og vann er "std"

Cooperring pakning er en "std" pakning med spesial ringer som liger løse i pakningen.

(rett meg om jeg tar feil, jeg har aldri monter en slik selv)

skulle jeg valgt på nytt hadde det blitt Cooperring vet jeg.

Så hvis man tenkter på hvor mye jobb det er, så er det lettest med cooperringer ? Mye effekt ca tåler en sånn pakkning da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bygge m30 med original innmat samt ARP bolter og planlegger å hente ut 300-350 hester. Moderat uttak altså, anbefaler du cooperring e30 tic? Må bytte toppakning uansett tenker jeg, koster det mye for cooperring kontra original?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...