petterl Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Noen som kan forklare forskjellen på pianotråd, cooperring, og pyramideringer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Noen som kan forklare forskjellen på pianotråd, cooperring, og pyramideringer ? Pianotråd er feks 1mm rustfri tråd som man fraser et feks 0.7mm dypt sport til i blokka slik at man har 0.3mm oppstikk av blokka som gir mer press på orginal topp pakning som gjør at det holder bedre. Pyramide er egne ringer som man freser spor til og montere i blokka, den skjærer seg direkte inn i alu toppen og tetter uten noen annen form for pakning. Resten av pakningen som tetter for olje og vann er "std" Cooperring pakning er en "std" pakning med spesial ringer som liger løse i pakningen. (rett meg om jeg tar feil, jeg har aldri monter en slik selv) skulle jeg valgt på nytt hadde det blitt Cooperring vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterl Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Noen som kan forklare forskjellen på pianotråd, cooperring, og pyramideringer ? Pianotråd er feks 1mm rustfri tråd som man fraser et feks 0.7mm dypt sport til i blokka slik at man har 0.3mm oppstikk av blokka som gir mer press på orginal topp pakning som gjør at det holder bedre. Pyramide er egne ringer som man freser spor til og montere i blokka, den skjærer seg direkte inn i alu toppen og tetter uten noen annen form for pakning. Resten av pakningen som tetter for olje og vann er "std" Cooperring pakning er en "std" pakning med spesial ringer som liger løse i pakningen. (rett meg om jeg tar feil, jeg har aldri monter en slik selv) skulle jeg valgt på nytt hadde det blitt Cooperring vet jeg. Så hvis man tenkter på hvor mye jobb det er, så er det lettest med cooperringer ? Mye effekt ca tåler en sånn pakkning da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Jeg skal bygge m30 med original innmat samt ARP bolter og planlegger å hente ut 300-350 hester. Moderat uttak altså, anbefaler du cooperring e30 tic? Må bytte toppakning uansett tenker jeg, koster det mye for cooperring kontra original? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Coopering trenger ingen maskinering av blokka. så den er lettest og bruke. i en m30 på 350 hk er det best og kjøre org pakkning. holder i massevis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 cooper koster ca det dobbelte kontra org. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterl Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Noen som vet hvor man får kjøpt cooperringer til m42 da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Det finnes ikke desverre. Ppf som har tatt fram coopering til bmw,og di selger kun til m50, s50, m30,s38,s14 og m20. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterl Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Fikk akkurat svar fra PPF nå :/ Da får jeg vel bare sette inn o-ringer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Kravene til planhet for cooperring pakningen er vel også ganske høy? Eneste jeg ikke liker med cooper er at man må plane toppen hver gang man løfter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterl Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Hvor på østlandet får man frest til o-ringer da ? og noen som har bilde av pyramideringer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå