Anders92 Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Heyhey! Har prøvd å få til dette en god stund nå. Har en 93mod 325 med 8 høytalere originalt. Det som er greia er at spilleren får strøm og gir lyd, til og med bak den koblinga mellom iso og bmw (dvs bakerste kontakt), så feilen må ligge et annet sted. Det er heller ikke en ledning i klem, da alle høytalerne er døde(så isåfall måtte hele el nettet vært det). Har målt med voltmeter, og det er null spenning ved høytalerne. Jeg har heller ikke ekstra forsterker. Det jeg lurer på er om det kan være en fordeler!? Det går jo kun ledninger til 4 høytalere fra spiller, så et sted må det finnes en kobling som stjeler lyd til de 4 siste høytalerne også. Noen som vet hvor denne fordeleren ligger, om det kan være feilen, og om alle ledningene går til en fordeler, eller om det er 4 stk fordelere som bare linker 2 og 2 høytalere fra hver fordeler, om dere skjønner? Er så langt ifra noe fagmann eller erfaren, så håper dere skjønner barnehageformuleringene mine? En annen ting er jo det at det var lyd i høytalerne helt til det ble byttet cd spiller, uten å kødde med ledninger! Og nå går bare lyden til bakerste kobling altså! :// Mange takk for all hjelp! Den som klarer dette er et jævla geni! Mvh. Anders Rasmussen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 Som jeg skrev i tulletråden: Du har en original forsterker bak trekket i bagasjerommet på v. side. Denne forsterkeren henter styrestrøm fra "bmw stikket" bak cd spilleren din. Det er ikke alle spillere som sender strøm ut her (mener det er motorisert antenne i ISO kontakten) Den kabelen som gir styrestrøm er jeg ganske sikker på at er hvit (på bmw stikket altså) og denne skal ha 12v tennings strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders92 Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2012 Lagde denne tråden før jeg posta i tulletråden. Så svaret ditt og fant forsterkeren, det hjalp meg et par steg i feilsøkinga! Og grunnen til det er at jeg har blitt fortalt at det ikke er noe effektforsterker! Nå tror jeg du har redda meg. Har kjørt i 1,5 månede med sekserlyd, og kan nå kanskje få orden på det Må jeg da bare finne ut hvem av de ut av iso kabelen jeg skal bruke, eller må jeg ta strøm fra hovedstrømen til spilleren? Tusen takk for svar!! Tror jeg må be for deg i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Januar 2, 2012 Share Skrevet Januar 2, 2012 du kan ta tenningsstrøm fra hvor du vil sålenge den blir kobla på rett kabel. Send meg pm med årsmodell på bilen din så skal jeg sjekke opp i koblinsskjema hvilken kabel som er styrestrøm:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 Da har jeg leita litt i koblingsskjema og har litt info og ett par bilder til deg Original styrestrøm (tenningslås trinn 1) er kabel på pin 5 i "bmw stikket" til radio, og fargene på denne kabelen er: fiolett og hvit. Original konstantstrøm (klemme 30) er på pin 9 i "bmw stikket" og fargene er: rød og hvit. Kabelen som sender styrestrøm til hifi forsterker er på pin 16 i "bmw stikket" til radioen og er hvit. Den går også til antenneforsterkeren som du ser på koblingsskjemaet. Denne kabelen kan du koble sammen med den som står i pin 5 med f.eks en strømstjeler. Om du skulle være usikker på hvor du finner nr på pinene i stikket, så gjør du følgende: Koble fra ISO overgangen din, lys med en lommelykt på "bmw stikket" og du vil se at pinene er nummerert enten fra øversiden eller undersiden. Normalt sett er dette veldig enkelt å se. Før du kobler noe sammen, så dobbeltsjekk at fargene og pin nr stemmer overens med din bil. Jeg har hentet dette fra 93 modell el skjema, men kan jo hende din bil er en sen 92 modell eller tidlig 94 modell. Husk iallefall å sjekk opp dette, mål også gjerne med multimeter. Jeg ønsker ikke at noe skal bli ødelagt pga feile opplysninger fra meg Bilder fra skjemaet: På dette bildet står det 6 høyttaler system, men strømforsyning til spilleren var lik for de forskjellige variantene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå