PM.Hagadøkken Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Hei! Har flytta torpedoen på min e30, og vil ha motoren lenger bakover, men siden sumpen på bunnpanna er fremme blir det vanskelig, noen som har noen forslag til en bunnpanne som har sumpen bak som passer på s38b38, eller andre tips til dette? Og hva man evnt. må gjøre med oljepumpe? Mvh.
Øyvind L. Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Selg motoren og kjøp en S54B32. Går mye bedre og har sumpen på rett plass.
Morty999 Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 men så mye bedre lyd det er i en s38! det er nok til å drite i hele s54 driten
Jørgen-A Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Sveise om panna er ikke noe problem men oljepumpa blir det trøbbel med. Det går ikke og sveise i den. Blir bare porøs stratos sveis. Så det beste er tørsump.
Øyvind L. Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 men så mye bedre lyd det er i en s38! det er nok til å drite i hele s54 driten Ha ha Ok!
PM.Hagadøkken Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Skrevet Januar 4, 2012 Sveise om panna er ikke noe problem men oljepumpa blir det trøbbel med. Det går ikke og sveise i den. Blir bare porøs stratos sveis. Så det beste er tørsump. Ja bunnpanna er i og for seg greit, men det var det med oljepumpe da. Tørrsump blir veldig fort dyrt.. hehe.. Men er ingen motorer med sump bak +oljepumpe som passer s38 da? En løsning må det da være!
Rogern Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Hva med m30-panne fra e28 da? den har vell sumpen midt på.
Jørgen-A Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Den har sumpen litt lengere bak en e34 ja. Men skal du ha sumpen bak med e28 panne må du ha motoren jævlig langt bak. Hva med og bygge om traversen da? Var det som var planen min når jeg fremdeles hadde s38 motoren i e21n.
PM.Hagadøkken Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Skrevet Januar 4, 2012 Hva med m30-panne fra e28 da? den har vell sumpen midt på. Hva med oljepumpe da? Den har sumpen litt lengere bak en e34 ja. Men skal du ha sumpen bak med e28 panne må du ha motoren jævlig langt bak. Hva med og bygge om traversen da? Var det som var planen min når jeg fremdeles hadde s38 motoren i e21n. Har flyttet torpedoveggen 22cm, men tviler på at det er nok til å flytte den helt bak. Har vært inne på tanke å bygge om traversen, men ser ikke helt for meg utførelsen av traversen med tanke på tannstang osv. Så du for deg hvordan du ville bygge den om eller?
Morty999 Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 e28 har den litt lengre fremme enn midt på, men er ingen bunnpanne som har kulpen bak på m30. det må nok lages. sila må du og lage da.
Jørgen-A Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Hva med m30-panne fra e28 da? den har vell sumpen midt på. Hva med oljepumpe da? Den har sumpen litt lengere bak en e34 ja. Men skal du ha sumpen bak med e28 panne må du ha motoren jævlig langt bak. Hva med og bygge om traversen da? Var det som var planen min når jeg fremdeles hadde s38 motoren i e21n. Har flyttet torpedoveggen 22cm, men tviler på at det er nok til å flytte den helt bak. Har vært inne på tanke å bygge om traversen, men ser ikke helt for meg utførelsen av traversen med tanke på tannstang osv. Så du for deg hvordan du ville bygge den om eller? Jeg hadde en plan på det ja. men e21 har tannstang bak traversen så den var ikke en bekymring.robbz på ppf forumet har bygget om en m30 med sumpen bak(noe som blir det samme) han fikk laget ny bakdel på oljepumpa i stål med ny rør og alt. sjekk tråden hans er bilder der en plass. en annen mulighet er jo og korte inn sumpen på e34 panna så mye det går uten att det kommer i konfikt med pumpa så bygger du den ut i bredden for og kompensere med oljemengde, du får den jo en del lengere bak da og.
PM.Hagadøkken Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Skrevet Januar 4, 2012 Okei! skal sjekke ut tråden hans:) Også kommer jeg til å ta av bunnpanna og se om hvor langt det er mulig å flytte det bakover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå