bergenstryne Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Hei! Uken før jul fikk jeg skiftet bremseklosser hos SnapDrive i Bergen. Fikk ved avhenting en beskjed fra de om at kalipperne var trege. For emg sdir det ingenting, siden jeg ikke har peiling på bil. På mandag ( i forgårs) kjørte jeg ca 30 minutter i tett kø og det ble mye bremsing. Da jeg kom til bestemmelsesstedet så jeg at det kom røyk ut fra hjulbue venstre fremme. Jeg kjente på felgen og den var kjempevarm. De andre 3 felgene var ikke varme. Kan noen tenke seg hva dette kan skyldes? Hva må jeg gjøre?? Har en E46 318i Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Mulig bremse kalippern henger på, så må smøre opp kalippern å se om det hjelper eller få en brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Hei!Uken før jul fikk jeg skiftet bremseklosser hos SnapDrive i Bergen. Fikk ved avhenting en beskjed fra de om at kalipperne var trege. For emg sdir det ingenting, siden jeg ikke har peiling på bil. På mandag ( i forgårs) kjørte jeg ca 30 minutter i tett kø og det ble mye bremsing. Da jeg kom til bestemmelsesstedet så jeg at det kom røyk ut fra hjulbue venstre fremme. Jeg kjente på felgen og den var kjempevarm. De andre 3 felgene var ikke varme. Kan noen tenke seg hva dette kan skyldes? Hva må jeg gjøre?? Har en E46 318i Takk er redd du må bytte kalipperen skjedde det samme på v70en til foreldrene mine. det gikk varmt på grunn av kalipperen bremset hele tiden. byttet den alt var iorden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Er garantert kalipperen som henger. Siden du ikke har så mye peiling som du sier, er det vel best og la noen andre på ta seg jobben, og friske(smøre) dem opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Er garantert kalipperen som henger.Siden du ikke har så mye peiling som du sier, er det vel best og la noen andre på ta seg jobben, og friske(smøre) dem opp igjen. hvorfor drive og smøre opp et stempel som henger?. bortkastet penger spør du meg. jeg hadde jaffal byttet den caliperen så er du ferdig me det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 kan være en glider som henger og da =) da hjelper det å smøre. men du må vite hva du driver med såklart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 kan være en glider som henger og da =) da hjelper det å smøre. men du må vite hva du driver med såklart hva koster det og få gjort noe sånt bare lurer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergenstryne Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2012 Hva koster skifte av kaliper ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Hva koster skifte av kaliper ? ring snapdrive i bergen og spør hva de skal ha for bytte av caliper på din bil så får du en pris. har aldri levert inn noen bilene mine så jeg vet ikke hva de tar for en sånn jobb. helt sikker noen her som har levert inn sinn og kan fortelle deg hva de betalte for den jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Ny bremsekalipper koster ca 3000kr på Gs bildeler 34116758113 (Original vare) Bremsekalipp fram ventilert v.s org . Så er vel kanskje greit å finne en ok brukt,å verksted bruker vel 1 times betaling for bytte.Så da lander du ca på 4000kr hvis du kjøper ny å får dem til å bytte. Beste er å finne en ok brukt calipper å få noen du kjenner til å bytte, er veldig greit å bytte for noen som har skrud bitte litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Eller så har dem K55421 (Alternativ vare for 34116758113) Bremsekalipp fram ventilert v.s (ATE). Men vet ikke hvordan Alternativ vare er. Eller du kan prøve å se om dem kan smøre opp bremsekalipper,men går ikke dette er det penger i søppla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå