Jump to content

bergenstryne

Members
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

About bergenstryne

  • Rank
    Sersjant

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei! Har en 2006/2007 E87 118D Problemet består i at anti-spinn slår inn og tar bort motokraft uten at bilen spinner. Det skjer først når bilen har blitt skikkelig varm, etter vel 20 minutters kjøring. Problemet er stort bare merkbart i venstrekurver. Når jeg slår av anti-spinn helt (holder inne DTC-knapen lenge) opphører problemet. Har tatt Bosch-diagnose på bilen og et er ingen feilkoder å finne. Hva skal jeg gjøre. Skifte alle sensorene som styrer anti-spinn? Noen som har noen tips? Takk!
  2. Hei, Noen som vet hvor man få tatt en fullstendig diagnose på en E87 uten at det koster skjorta? Helst Bergen vest Firma? Adresse? Kontaktinfo? Takk!
  3. Hei, Har en 1-serie E87, 2006 modell som har fått 179000. Har ikke hatt noe nevneverdige problemer med den. De siste dagene har det oppstått et problem jeg ikke vet hva er. Symptomene er som følger: Når jeg har kjørt ca 20 minutter og det har blitt skikkelig varme på motoren opplever jeg at den begynner å fuske og dra dårlig fra 1200-2000 rpm. Når jeg kommer over 2000 rpm går den helt normalt igjen. Hører ingen ukjente lyder, eller muligens en slags metallisk ristelyd når jeg kjører over fartsdumper og slikt men ikke noe alvorlig. Opplever også i noen vens
  4. Hadde bilen inne på verksted i går for å gjøre ferdig reparasjoner i orbindelse med PKK. Da sjekket de og det var 3 av 4 glødeplugger som var gåen. Takk for hjelpen
  5. Hei! Har en 1-serie e87, sen 2006-modell, 1,8 D Har hatt litt problem med batteri i det siste, når det har vært kaldt, men dette var gammelt så det ble skiftet på verksted forrige tirsdag. Satt fra meg bilen på Flesland på fredag lunsj, for å dra med fly. Kom tilbake i dag, ca 2 døgn + 6 timer etter. Det var ca minus 10 grader og har vært kaldt siden fredag. Setter i tenningen, glødetegnet kommer på og den prøver å starte. Får nesten start, før den "trekker seg tilbake" og kinner på mange ganger. Tar ut igjen tenningen og prøver igjen. Etter veldig mange forsøk virker det som o
  6. Viking kom med jumpstarter og hjalp meg. Deretter kjørte jeg en stund og alt er fryd og drammen... Men kan ikke skjønne hvorfor en moderne bil ikke skal kunne startes på gir når den har flatt batteri.
  7. Har startknapp Får sjekke det ut litt mer
  8. Hei! Har en BMW 1-serie 2007-modell 1,8D. Batteriet flatet i dag og fikk start ved hjelp av jump-starter. Vi prøvde å starte på gir, men ingenting skjedde. Tenkte det var fordi batteriet var helt flatt. Etter å ha kjørt et stykke slik at det har ladet seg har jeg gjort et par nye forsøk på å starte på gir i nedoverbakke. Det skjer imildertid ingenting. Får kun opp et varsellys med utropstegn i displayet. Gult når farten er veldig lav og deretter rødt. Kan noen fortelle meg hva dette skyldes? Har det noe med startsperre å gjøre? Noe jeg kan gjøre. Takk!
  9. Hei! Har en 118d e87 fra 2007.7 Jeg er ikke særlig motorkyndig, men har lest meg opp på at man ganske lett kan få økt effekten fra 122 til 147 hk på denne uten å måtte skifte noen deler. Noen som vet hvor man kan få gjort dette i Bergen og hva det typisk vil koste. Er det å anbefale? Takk
  10. Men her er det egentlig motsatt vei... Har fått tilbud om å kjøpe 4 dekk/felg som er til 2012, mens jeg har en 2007. Vil det funke greit? K.
  11. Hei! Er det samme felger som går til BMW 1-serie 2004-2011 om på BMW 1 2012- ?
  12. Sendte feillisten på mail til Stamneshagen på fredag kveld, så venter svar. Har hørt mye bra om ham vedr BMW, men at han brukes LAANG tid.
×
×
  • Create New...