Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg har en lite lekasje i pakningen nr. 6 på bildet. Er det dette som er toppakningen?

hlvg1pssnr6bg1bkeihh.gif

Hvordan er det å bytte denne?

Finnes det eventuelt noe middel for å tette pakningen igjen? tror ikke det er snakk om noe stor lekasje.. Noen som har peil? :)

Skrevet

Er nok toppakningen det der ja. Det er vanligvis ikke noe voldsomt stress med å bytte toppakning selv, men det blir fort litt skruing. Bruker ikke middel for å tette denne, man bytter den bare ut, og planer toppen om den er skjev. Du er sikker på at det er der det lekker da?

Skrevet

Hmm, ja ganske sikker. Men trodde dette var toppakningen nr. 2?

6pb48j28rjoroy9qh8gn.gif

Men på GS-bildeler ser jeg at de kaller begge pakningene toppakning. Bytte av den som er avbildet på første bildet ser relativt mer kompelisert ut enn denne paknigen som er avbildet her. Men lekajsen er lenger ned på motoren, så er mest sannsynelig pakning nr. 6 det lekker fra. Vet ikke om dette er vanlig?

Skrevet

Det der er toppdekselpakningen. Navngivingen på gs er litt vag til tider. Denne er enkel å bytte, gjort på en liten halvtime-time.

Tilfellene av dårlig toppaking jeg har vært borti har alle lekt inn til sylindrene, så jeg vet ikke hvor vanlig det er at det lekker den veien. Ser du om det er olje eller vann da? Har du sjekket om nivåene på olje/vann synker?

Skrevet

Så den på øverste bilde, pakning nr. 6 er toppakningen, og nr. 2 er toppdekselpakningen?

Ja bilen bruker litt vann og olje, men ikke mye. Har mistanke av at det kommer av denne lekasjen. Vet ikke om tilstanden er alvorlig, men irriterende er det...

Skrevet

Slik ser det ut:

Dette tror jeg er toppakningen:

rd7dsrdt6txnplpiujem.jpg

Dette er et annet sted, er ikke fra samme pakning, men kan ikke skjønne hvor det kommer fra:

fswt49s1djcsvyksiga8.jpg

Vet ikke om det er no alvorlig enda, men greit å høre med noen som har peil :)

Skrevet

Dette har ingen ting med topp-pakning å gjøre.

Vanskelig å si hvor det lekker ut fra bildene men hvis det kommer fra toppen et sted kan det være topp-DEKSEL-pakning. Del nr 2 på nederste tegning.

Skrevet

Her er et litt mer oversiktligbilde:

1hipdlw847akvsjdzqyh.jpg

Det virker som om det er lekasje begge stedene som er avringet. Mere usikker på hvor det fra høyre kommer fra. Noen meninger? :)

Skrevet

Der det "svetter" har jeg tørket ett par ganger, slik at det har blitt helt reint. Tar ca 3 uker før det blir slik det er på bildet nå. Takk for svar :)

Skrevet

Ang lekkasjen på høyresiden er det vanlig med deffekt pakning på oljefilterhusa på disse

m0fr7chlt8bj7ad8ccnu.png

Nummer 6

Delenummer 11 42 1 709 800

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...