M3 motorsport Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Har hørt att om du fyller diffen din med sagflis, sagkjedeolje og litt frostvæske skal det vist nokk sperre. Har mine tvil om dette funker! Noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Høres veldig usannsynlig ut, men vis noen har prøvd vil jeg gjerne høre hvor lenge den diffen varte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Hehe, ikke hørt akkurat den komboen der før Men jo, det er vel bevist av flere "luringere" det at det virker til en viss grad. Akkurat frostvæske vet jeg ikke om du trenger men Levetiden på diffen blir vel omtrent som trikset med banan i diffen for å få bort lagerlyd.. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Må nok legge til at en "sperre-diff" blir det aldri. ( aldri levert på BMW btw) Men en slapp diff brems kanskje du klarer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 For noe fjas.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Absolut det dummeste jeg har hørt til dags darto! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Tror nok di du har hørt dette ifra har misforstått litt, det er ett gammel sleip triks for å fjerne ulyder i diff eller girkasse (meget midlertidlig). Var nok en og annen sleip bilselger som brukte slikt for å selge biler med dårlige kasser eller differ før i tiden. Riktignok aldri hørt at frostveske skal med i miksen... Far min gjorde dette på sin gamle slitne vw jetta når kassa begynte å bli rimelig slarkette, dette hjalp til at bilen fungerte di siste tre månedene før han skulle skrote den. Det er faktisk mange som har brukt dette for å få en midlertidlig fiks... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå