jojr Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 - Det sitter orginale xenon lamper på bilen, er det mulig å bytte kun det blanke glasset og blink på lyktene eller må hele lykten byttes. det er dugg inni lyktene og glasset er veldig matt. -Når det sitter orginalt en rød lampe på speilet som blinker når bilen er låst, er det da orginal alarm på denne eller ble de levert med kun lampe også? -Det sitter en boks på ruten bak speilet, er det regnsensor, har ikke regnet enda så vet ikke om den virker, men regner med den skulle ha slått ut om du ligger bak biler på våt vegbane. -Bilen svetter litt fra toppdeksel pakkning, (ikke toppakkning) kan det være tett veivhus ventilasjon som gjør at toppdeksel pakkning svetter. Trodde egentlig ikke det var noe voldsomt trykk i toppdeksel. -Bilen har en slags murrelyd når jeg svinger til venstre i 30 km/t eller over. Hva annet en hjullager kan det eventuelt være. På denne bilen sitter av/på bryteren til cruisecontroll på rattet i stedet for på dashbordet, var det er valg man kunne ta når bilen var ny eller er det kun levert etter et visst årstall, tror denne er registrert 03 98 Er det noen som kan svare meg på noe av dette setter jeg pris på det
Kønig Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Hei! Lykteglasset skal vel være mulig å ta av på den modellen. På faceliften er det en annen type pakning/lim, så da må hele lykten i steikeovnen på ca 80 grader i ca 20min for at pakningen/limet skal løsne. 3M har et lykteglass rep kit hvor du sliper glasset med sandpapir på en rondell. Blir ganske bra resultat. Men du bør ha god tid og en god porsjon tålmodighet. Når du har den lampen på speilet er det nok orginal alarm. Regnsensoren får du testet ved å spyle litt med hageslangen mens du har visker hendelen på første hakk. Ang. veivhusventilasjonen vet jeg ikke mht bensin utgavene, men på diesel utgavene så er vel faren at turbo kan ryke etter hvert dersom veivhusventilasjonen tetter seg. På min E39 har jeg skiftet. Murrelyden kan sikkert være flere ting....... De E39 jeg kjenner til, 99mod og 01mod, har hatt multifunksjonsratt, og der har cruise kontrollen vært på rattet. De uten MF ratt vet jeg ikke. Håper det var til litt hjelp.
biglake Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Alle mine svar gjelder egne erfaringer på 2000mod 520iat pre face Når det sitter orginalt en rød lampe på speilet som blinker når bilen er låst, er det da orginal alarm på denne eller ble de levert med kun lampe også? Kupedetektoren sitter midt i taket, ganske tydelig stor hvit "klump". Du kan jo se om du har den -Det sitter en boks på ruten bak speilet, er det regnsensor, har ikke regnet enda så vet ikke om den virker, men regner med den skulle ha slått ut om du ligger bak biler på våt vegbane. Når du har hendelen i hakk 1 og du vrir på "følsomhets" hjulet på hendelet skal pusseren gå en gang. Er den i "nødmodus" pusser den ca hvert 4 sek uansett possisjon på hjulet. Du må også aktivere den hver gang du skal kjøre, dette gjøres ved å sette hendelet i pos 1. Hvis den allerede står der på du enten vri på følsomhets" hjulet eller spyle bakruta. -Bilen svetter litt fra toppdeksel pakkning, (ikke toppakkning) kan det være tett veivhus ventilasjon som gjør at toppdeksel pakkning svetter. Trodde egentlig ikke det var noe voldsomt trykk i toppdeksel. Er den ikke bytta før, regner jeg med at toppdeksel pakningen er rimelig hard. Da jeg bytta på min falt den bare ifra hverandre. Denne er relativt billig, og lett å bytte.
Mariuse34 Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Tror cruisecontroll på rattet kom på 98-modellen!
jojr Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 Takker for tips, og opplysninger. Det er en boks i taket så da er det alarm på bilen. Hentet den i går kveld så det var spennende å se den i dagslys i dag.
EspenL Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 jeg har en 96 mod, den har cruise controll knapp på dashbordet, som jeg må trykke på for å "aktivere" cruise controllen, men jeg har knapper på rattet til å stille opp og ned fart, og jeg kan også slå cruise controllen av, på rattet
jojr Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 Hva er det du har kjøpt? Har kjøpt en 523 ita
Baslek Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Du kan sjekke veivhustrykket ganske lett, bare start motoren, og åpne oljepåfyllingslokket men ikke fjern det fra toppdekselet. Det skal ligge å "danse" litt på toppdekselet. Kjenn også med å løfte i oljelokket mens motor går på tomgang, det skal holde litt igjen pga det skal være undertrykk i veivhusventilasjonen. Du kan også sjekke det samme på høyere turtall <3000. Blir oljelokket blåst av toppdekselet så er jo det et rimelig klart tegn på for høyt veivhusvent. trykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå