Ronny M Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 Utløserlager, clutch og svinghjul er helt nytt. Lyden forsvinner når jeg trykker inn clutchen ja, men det er nok som nevnt fordi kassa da ikke går rundt. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Baslek Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Hadde det vært utløserlager så hadde jo ikke lyden forsvunnet om han trykker inn clutchen, det er jo isåfall da lyden skal komme, men utløser lager høres best under sluring på litt høyere turtall. Står bilen i fri med clutchen upåvirket og det lager ulyd, tyder jo det på at lageret på inngående aksel i kassen lager lyd.
HMW Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Hadde det vært utløserlager så hadde jo ikke lyden forsvunnet om han trykker inn clutchen, det er jo isåfall da lyden skal komme, men utløser lager høres best under sluring på litt høyere turtall.Står bilen i fri med clutchen upåvirket og det lager ulyd, tyder jo det på at lageret på inngående aksel i kassen lager lyd. Lyden forsvinner stort sett når pedalen blir trykket inn. Trykket på lageret gjør at slakken blir borte. Har ved flere anledninger måtte bytte lager selv om det er nytt. Mye dårlige varer på markedet.
Baslek Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Ja må bare bøye meg i støvet, det er jo rett det du sier. Tenkte ikke lenger enn nesetippen jeg nå, det er jo selvfølgelig et fjærspenn i slavesylinderen som alltid holder utløserlageret inntil trykkplaten, og det lager nok mer lagerlyd når det ikke er påvirket av clutchpedalen ja. Erfaringsmessig har jeg bare vært med på et utløserlager som laget lyd i den tidlige slurefasen, og sannsynligvis hatt flaks for jeg har aldri opplevd å få lyd i ett nytt lager. Bruker bare luk også da, rimelig grei kvalitet på de setta.
Ronny M Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Skrevet Januar 9, 2012 Har nytt orginalt utløserlager, og lyden var ikke der før jeg byttet kasse, så jeg er ganske sikker på at lyden kommer fra den nye kassa, ikke utløserlageret. Er skikkelig klar for å teste et eller annet vidundermiddel, men vet ikke hvilket jeg skal satse på.
gullsakar Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 hvorfor ikke prøve rewitec da..? så du videoen...? en bimmer også i videoen...
bmwmaxi Skrevet Januar 9, 2012 Skrevet Januar 9, 2012 Bruk en bra helsyntetisk motorolje 0-30w 5-30w du. 5-40w olja blir treg når det er kalt ute. Til de som helt sikker kommer til og si at 5-40w olja dekker et støre temp omeråde. " Her er det viktigere og ha en olje som er mest mulig flyttende på arbeids temp under 60-70 grader som er normalt på en bruksbil."
Ronny M Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Skrevet Januar 9, 2012 hvorfor ikke prøve rewitec da..? så du videoen...?en bimmer også i videoen... Ja, jeg så videoen, men blei ikke akkurat overbevist. Slike reklamefilmer oser ikke av troverdighet for å være helt ærlig Sendte en mail til QMI, Prolong, Omega og Silkemotor med spørsmål om de har et produkt som kan anbefales å tilsette giroljen som hjelper mot ulyden. Foreløpig er det kun Prolong som har svart. De anbefaler meg å prøve 10-12 % Pro-Long Olje+
Ronny M Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Skrevet Januar 11, 2012 STP har noe som heter oil treatment for gearboxes. Noen som har erfaring med den? Jeg kan få kjøpt en tube for 40 spenn, er det verdt å prøve? Men hvis ikke det funker så må jeg kanskje skifte til ny olje før jeg tester noe nytt? Da blir det fort dyrt.. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
gullsakar Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 funker sikkert midlertidig som nevnt tidligere i posten.. selv har jeg ikke troen på at billige ''vanlige'' produkter som fås i alle rekvisita forretninger er en langvarig løsning.. skal helst være litt vanskelig å oppdrive å gjerne koste litt tror jeg.. at man vet hva man skal ha.. også som nevnt tidligere finnes det ingen smøremidler som fikser girkasser og motorer med feil...
Ronny M Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Skrevet Januar 14, 2012 Har fått svar fra QMI : Takk for forespørselen. Jeg vil anbefale å prøve vår QMI Girbehandling til kr. 159,00 eks mva., veldig ofte går slike ulyder bort etter behandlingen. Har kjøpt ei flaske som jeg skal prøve å få fyllt på i løpet av helga, blir spennende
Ronny M Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Funka det da? Niks Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
bmwmann24 Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Du skal bruke Prolong! Både motor,gir og aksel:) Sjekk ut denne litt teite reklame videoen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå