Gå til innhold

Kupevifte går selv om bil er slått av E46 02 mod, hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en E46 02 mod.

Under kjøring så går vifte KUN noen ganger opp og ned i styrke uten at jeg hverken gir mer gass eller rører noe som helst på klimadisplayet.

Dette skjer også når jeg slår av bilen og det har hendt at jeg har kommet til en batteriutladet bil og batteriet er nytt og originalt fra BMW forhandler fra ifjor.

Noen som har hatt samme problem eller vet hva som kan være feilen? En utbedring?

Alle forslag tar jeg meget gjerne imot og takker alle som bidrar.

Skrevet

Har fått høre fra en bekjent om at det er varmeapp betjeningen som kannskje har gått, men det har falt meg inn at det kan være motstanden. Sitter den ved gasspedalen?

Skrevet

Fortsatt veldig usikker på om det er denne som har gått, er det mulig å se på delen og se evnt om den har gått på et eller annet vis?

Det som er, er jo nettopp det at det kommer og går, litt kjipt å bytte deler for så å finne ut at det ikke har hjulpet noe, mest så er jeg usikker siden denne bakrutevarmeren er på når jeg starter bilen uten at jeg har hverken trykket på den før heller ikke etter start av bilen..

Og hvis jeg bytter ut denne så får jeg heller ikke funnet ut om det var det som var problemet i og med at dette kommer og går og ikke er noe som er konstant..

Har hatt E36 cab en av de siste 98 mod var bilen, og der funket ikke vifta når jeg trykket på denne klima knappen (digitalt) for å øke viftehastigheten, og da byttet jeg denne motstanden og problemet forsvant, men jeg kunne jo ikke se på delen fysisk om den hadde gått eller ikke.

• 3 weeks later...
Skrevet

Nå har jeg fått tak i brukt motstand til klimaanlegget og byttet denne, den fungerte helt fint igår, men idag så er den verre enn den jeg har hatt i bilen.

Den som satt i bilen gikk antageligvis ikke på det høyeste trinnet, men denne nye går jo på full guffe selv om den står på trinn 1, og uansett hva jeg gjør så skjer det ingenting, unntatt da jeg slår den av da blir den slått av.

Min tanke rundt dette er at den "nye" brukte delen er defekt, men jeg er litt usikker i og med at på panelet så lyser bakrutevarmer knappen hver gang jeg starter bilen uten at jeg har gjort noe som helst.

Lurer på om det er noen i Bærum eller området som har et sånt panel til klima som jeg kunne bare plugget inn og sett om ikke den er gåen? Eller har noen av dere noen forslag til hva jeg kan gjøre?! Tror at denne tapper bilen for strøm, stod her om dagen over natta og da jeg skulle starte bilen så gikk det ikke, han dro på starteren så vidt før den kutta ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...