Jump to content

Bimmer-1

Members
  • Content Count

    221
  • Joined

  • Last visited

About Bimmer-1

  • Rank
    Kaptein

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det virker veldig sånn, tror de også innser at dette ikke akkurat var så smart likevel. Media er jo ganske på med en gang noe slikt skjer og ihvertfall når det er snakk om de største..
  2. Det høres ikke bra ut. Jeg tenker at hvis jeg skal selge bilen senere så er det jo greit at man har fått ordnet det man vet kan skade motoren slik at motorbytte ikke blir forgjeves og ikke får en kjedelig telefon senere.. Men er helt enig med deg, det kan bli dyrt. Begynner virkelig å tvile på BMW. Har alltid hatt sansen for de bilene men diesel utgavene har ikke vært noe å skryte av. Er vel bare 3 literen som virker til å være solid nok til å kunne bli satset på.
  3. Kanskje lurt å bytte kjede og strammer samt skinner, bør man også bytte oljepumpa, hørt at det er svakhet?
  4. Det er nok ganske omfattende og kostbart, ja. Tror jeg står over oppgraderingen 😁
  5. Ok. Men går de om hverandre? Kan jeg montere en B47 istedet for N47? Tenkte kanskje det til og med går ann å bytte til en 3.0 men må vel da bytte girkasse og styreenhet og kanskje noe mer, hvis det i det hele tatt er mulig å få gjort.
  6. Faset ut vil si de gikk over til reim? Men er det da noen skiftinterval på de eller rett og slett en svakhet som plutselig kan skje på hvilken som helst bil?
  7. Er registerkjede problem på disse bilene? Trodde de var ordnet på F25..
  8. Hei. Grunnet dårlig kompresjon i en av sylindrene så blir jeg nødt til å bytte motor i bilen min. Det koster såpass mye å demontere den som sitter der og sende til overhaling og å sette den sammen igjen at det mest lønnsomme er å bytte motor. I den forbindelse lurer jeg på om det er noe jeg bør passe på ved valg av motor (ikke jeg som skal utføre jobben men et verksted) men jeg må skaffe motoren. N47 D20C er motorkoden og 184 hk. Har sett litt på nettet men er usikker på om jeg kan kjøpe en som har stått demontert i noen år, har fått høre om å styre unna slike, noen som har vært borti noe lignende og har erfaring å dele? Takker alle for innspill!!
  9. Så den, men utstyrsnivået er langt under lavt 😁
  10. Vet du forresten hvordan de automatkassene i E65 er? De som har rattgir? Er det bare overføringen som er forskjellig eller er girkassa også en annen type/utgave?
  11. Her kommer det som vanlig godt utfyllende svar, takker for god info. Er ikke helt blank på BMW men nå om dagen er det jo ikke som en gang i tiden at man hadde 3, 5, 6, 7 og 8 serie, nå er det jo bare i 3 serien så mange å velge mellom at man blir helt LOST hvis man ikke følger godt med. Har testet den siden og den fungerer utmerket, hadde egentlig sluttet å se på 2.0, blir litt andre planer nå, kanskje til og med en preface..
  12. Har også vurdert X5 (E53) men blir fort dyrt hvis man skal ha noe som ikke har gått hav av km.
  13. Det er nok smak og behag, skal ikke si at E39 er dårlig eller noe, men man har som regel lyst på noe som er nyere..
  14. Hei. Hvordan vet du om det er N47 eller M47 motor i de? Finnes det noen sted man kan finne ut av det i hver enkel modell?
×
×
  • Create New...