Petter`n Skrevet Januar 7, 2012 Share Skrevet Januar 7, 2012 Har en 2006 mod 320D som jeg tok nylig oljeskift på. Ble WIX filter og Comma Syner-Z 5W-30. Klarte jo seff å fylle litt for mye olje. Peilepinnen viser max. Hva kan skje? Må jeg tappe ut litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2000Touring Skrevet Januar 7, 2012 Share Skrevet Januar 7, 2012 Dersom peilepinnen viser max så er jo alt i orden - hva er problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter`n Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2012 Peilepinnen skal vel vise midten? Er sånn at hele den gummi saken på tuppen er dekt av olje. Motoren skal ha 5,5L så si jeg klarte å fylle 6L i værstefall 6,5L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet Januar 7, 2012 Share Skrevet Januar 7, 2012 Dersom oljenivået er akkurat på maks så er alt i orden, det er ikke bra at nivået er over, det kan i verste fall medfører at du blåse ut simmerringer i motoren. Må du tappe av så er det sikrest å gjøre det gjennom peilepinnerøret, førsøker du å tappe av litt olje gjennom tappepluggen så kan det medføre at du ikke får pluggen på plass igjen og du mister all oljen. Tynn slange og sug opp litt av gangen, så er du der. Oljenivået skal ligge mellom maks - min, det er ikke noe som sier at den skal være midt på. Jeg personlig liker å ha oljenivået melllom 80-90 % av maks merke. Mye olje betyr at motoren har mye å vaske i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå