bmw-E30 Skrevet Januar 8, 2012 Share Skrevet Januar 8, 2012 Lurte på om det er vanskelig å bytte indre krysset på diffen til en E36 318? Er slark i den som står på bilen, så den lager mye vibrasjoner ved 2500-3000rpm. Etter det begynte så begynner hjullageret på samme side å bli dårligere.. Noen som har gjort det før? Eller er det lettere og kjøpe en brukt diff og montere den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2012 Noen som har gjort dette før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 hva mener du med intre kryss på diff? er ingen kryss på diffen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2012 Lurte på om det går ann å bytte ut den delen som er på bildet? Bare dette gjelder diff til e36 318. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 den kan du bare vippe ut, ta en sto skrutrekker event dekkspak el lignende å vippe den ut, det heter medbringer btw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 Blir ikke slark i selve medbringeren, men det hender den spretter ut av låsingen sin"sidveis slark" prøv og slå den helt inn igjenn så den låser. Eventuelt har lageret i diffen gått. Hvis drivaxelen er veldig dårlig, kan det også medføra at medbringer spretter ut av låsing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2012 Trodde det var drivakselen, men bytte den til en det som var helt fint. Men det oppsto like mye vibrasjoner ved 2500-3000rpm på høgre siden som det gjor før. Når jeg skulle ta drivakselen utav navet så satt denne sykt fast, men det hjalp med varme, da kom den til slutt. Men denne vibreringa kommer fra høyre siden, men jeg kjenner det godt i girstanga og clutchpedalen når det begynner. Kan det være medbringer/(+)lager og eventuelt hardyskiva som er gåen da? Kan prøve å løsne drivakselen og "banke" inn igjen medbringeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 Medbringern sitter sikkert bra den, den ville nok nesten falt ut når du byttet drivaxel. Hvis du kjenner det bra i girspaken er det mest sansynlig hardyskiven eller senterlager på mellomaxel. Ikke altid så lett og kjenne akuratt hvor vibrasjoner kommer fra, og mellomaxel er jo på høyre side av fører settet. Prøv og veksle mellom revers og 1.gir når du står stille og slipp chlutchen bare ut til den tar tak. Hør etter dunke/klakkelyd under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2012 Var ute å prøvde nå nettopp, og den dunker litt under når jeg setter den i revers. Så mest sannsynlig hardyskiva som er problemet da? Lurte på om jeg skulle få den opp på bukk og se om jeg kan se noe på hardyen. Er vell ikke så vanskelig å bytte heller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Tipper hardy da, den er enkel å bytte,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2012 Bestilte meg ny hardy nå, så får satse på at det er den. Det vet jeg, har bytta på bl.a sierra og 240 før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå