Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan fult mulig være toppdeksel pakkning, halvmånene til vippeakslingene eller topp pakkning. Men alltid greit og beggyne med det enkleste først. Tar deg 10sek.

Fra en av mange tråder som omhandler tema.

1.I am about to buy a 1991 BMW 535i (in Canada) that has 345000 km and a

leak in the air intake manifold as well as an engine oil leak.

2.There is also a very common and very cheap and easy-to-fix oil leak on

the M30. Check the oil pressure switch at the back of the head.

Costs about $8 (even AutoZone stocks 'em) and 5 minutes to replace.

Next most likely (and next cheapest/easiest) is a leaky valve cover

gasket.

3.Now that the oil switch has been replaced, I have no more oil leaking

and the car doesn't smell of oil after I have been driving it. :D

Skrevet
Morty! Er nok siden du er så ung det, at alle m30 motorne du kommer over har fått bytten denne på service bulletin det. Tror jeg byttet disse på ca. 30% av alle e23 og e28 jeg hadde på 80-90 tallet. Kjøpte til og med et par biler grise billig da eieren hadde fått pris på bytte av bakkere simring. Den nye utgaven er noe bedre. :D

hehe, det kan godt tenkes :P

Skrevet

kan være det dekslet som sitter bak på toppen også, det sitter vell med 6-7 ? skruer mener jeg å huske. der har jeg opplevd oljelekasje ofte.

Skrevet
Veldig vanlig med lekk fra oljetrykk bryteren. Sitter i bakkant av toppen på innsug siden. Gir olje søl på de stedene du beskriver. Bilig del som tar 5min. og fikse.

Ser på ETK-tegningen til gsbildeler at oljetrykkbryteren står ved oljefilterhuset? Nr 10 på bildet under her.

q391ecdaw1snegrk0krg.gif

Skrevet
Veldig vanlig med lekk fra oljetrykk bryteren. Sitter i bakkant av toppen på innsug siden. Gir olje søl på de stedene du beskriver. Bilig del som tar 5min. og fikse.

Ser på ETK-tegningen til gsbildeler at oljetrykkbryteren står ved oljefilterhuset? Nr 10 på bildet under her.

q391ecdaw1snegrk0krg.gif

det er feil, på m5 sitter den der. men på m30 sitter den bak innsugskanal 6 på toppen.

44220d1183572510-biturbo-oil-pressure-switch-sensor-oilsender.jpg

Skrevet

Du får den med plasering begge steder, lurer på om det hadde noe og gjøre med om man har oljekjøler eller ikke. Men har ikke sett noen med plasering nede på filterhuset i europa.

Skrevet

Førstepremien går til bmwmaxi! Renner ganske bra fra oljetrykkbryteren. Trøstepremie til alle andre som hjalp til med gode forslag.

Ser litt vrient ut å komme til under ekspansjonstanken, men ser kanskje verre ut enn det er? Har de denne inne på mekonomen/biltema/gs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...