bmw-520i Skrevet April 17, 2012 Forfatter Skrevet April 17, 2012 fikk butta varmeap i dag og nå blåser det endelig kalt igjen er temmelig lei av og ver i syden hele tiden når jeg kjører. greit og komme til norge igjen^^ fikk også skiftet viskosekoblingen så nå ser jag at vifta sviver fortere og lager lyd når jeg trør på litt på tomgang. blir og skifte vannpumpe i morgen
Haakjin Skrevet April 18, 2012 Skrevet April 18, 2012 Skifta du hele varmeapparatet? Sliter med det samme selv, kom tempen under midten etter dette ?
bmw-520i Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 det gikk ikke like mye over midten som når det ikke fynket. halve nåla går over resten blir på midten.
bmw-520i Skrevet April 18, 2012 Forfatter Skrevet April 18, 2012 skiftet det panele som du justerer på for mitt hovedkort i det gamle var ødelagt.
bmw-520i Skrevet April 27, 2012 Forfatter Skrevet April 27, 2012 i dag begynte det og blåse bare varmt igjen? har korte tatt kvelden igjen? men er 12+ ute men skal vel kunne klare og blåse kald luft? om det er motsdand del som kan byttes ut sånn som på e39 for og sleppe at vifta virker enten båndgass eller ingenting ?
carburetion Skrevet Mai 7, 2012 Skrevet Mai 7, 2012 Sjekka alle sikringane? Blir litt mykje kanskje men eg leverer inn forda Usikker på ka varmeregister du har bygd inn i E32'en din, men eg har lignande problem. Har mykje samme problem som deg. Vifta virker svakt heilt til eg tar på max. står den på full guffe ei stund så virker alt som normalt ei stund, eg kan regulere farten. men plutselig så kobler den ut. Og av og til så kobler den inn sjølv og virker heilt normalt - viss det er veldig kalt inni bilen. Så da er kanskje ein motstand eller føler hos meg som kuke til vifta? Syndebukk ? http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /29571.gif Nr 1 på bilet. er ein styreenhet som styre noke med vifta. den ligg på luka der som kupefilteret ligg på nyare e32. Er amatør med denna avanserte utenomjordiske bilen. men har litt tru på at den styreenheten tulle med kupevifta då kupevifta går på full guff viss du kobler vekk kontaktane på H.side. og stopper når du tar vekk kontaktane på V.side. er 4 kontaktar på den. Eller: Nr 2, motstanden til vifta ? Hadde ut viftebryter panelet og friska loddingane i den i håp om da ville skje noke. men merka ingenting. annlegget blei kanskje meir stabilt. Har denna vifte bryteren panel(veit ikkje ka dritten heite): Varme og kaldlufta virker sånn litt. av og til tar det lang tid å få varme i bilen og av og til kort tid. kaldlufta er ikkje sånn veldig kald, men da kan ha med vifta å gjera. På min bil så har eg mangen el-motorar. to av dei ligg på sida av spilleren, ein på høgre og ein på venstre.. dei har eg tatt vekk, for å styre manuelt varm luft eller kald luft ut i dysene på midten i dashbordet då dei var knekt ut av festene sine. er visst typisk feil for min type varmeregister. Nr 1 og 3 er dei el-motorane nr 3. er på sida av spilleren. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /15477.gif Hadde også ein arm til el-motoren som var hoppa av på v. side på sida av gasspedalen. den motoren styrte bein luft. Nr 1 Den bakerste Nr 1. er kanskje den motoren som opner spjeld for kald eller varmluft ? Tok også ut fordelaren til kjøleveska på sida av bremseforsterker. For å reingjera den og få stemplane til å gå lett inni. Merka absolutt ingenting etter eg hadde gjort da. Så ikkje veit eg om da hjelpte da eg gjorde ? Eg trur da er eit spjeld som ikkje opner skikkelig for kald / varm lufta, sånn at eg får ein blanding. Hos deg er spjeldet kanskje open for varme konstant ?
bmw-520i Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Skrevet Mai 8, 2012 jeg fant utav det. når jeg tok det på 18 grader så begynte det og blåse varmt, så når jeg kom hjem gikk jeg og tenkte på det mens jeg fikset litt på prosjekt bilen. og kom fram til at vannventilen ikke får 12 volt eller så hva det noe med motstand(leste det på et engelsk forum en gang men da var det noe annet.) sånn at den vil oppføre seg som den har et stempel som har skåret seg. tok og justerte det mellom 18 og 20 grader da ble det ganske kald luft og når jeg tar det på nesten maks varme funker det som bare det. men vifta hopper litt ut og inn enda så har ikke knekt den koden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå