Jump to content

carburetion

Members
  • Content Count

    1058
  • Joined

  • Last visited

About carburetion

  • Rank
    Brigader
  • Birthday 09/28/1992

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hordaland
  • Kjøretøy
    E32 740i/6, E34 528i

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Det betyr at du kjører som en gammel mann mesteparten av tiden. Svidd gummi lukt er normalt på biler som blir kjørt slapt 96% av tiden. Standen på bremseskivene forteller mye om heftigheten på kjøringa, som regel slapptisskjøring
  2. Omtrent hver M52/M54 eg har skrudd på har opprevnet vakuum blendeplugger bak på innsuget mot torpedovegg. Er litt vanskelige å komme til, men det går. Ellers så er det veldig vanlig at veivhusventilasjonen sprekker i rørene mellom toppdeksel, oljeseperatoren og innsug. Grei måte å finne ut om veivhusventilasjonen har stor lekkasje på er å ta av oljepåfyllingslokket, og høre om motoren forandrer tomgang, hvis ingenting skjer så driver motoren antageligvis allerede å sug falsk luft gjennom ett sprekt veivhus rør. Motoren bør forandre seg en del på tomgang hvis alt er i orden, fordi du lage
  3. Da er litt vanskelig på førersida, trangt å få av/på den øverste mutteren
  4. Trykk inn bremsepedalen litt. Då blir kretsen til beholderen stengt, og ingen veske renner ut av slangen ifra beholderen. Bruk ein trekloss eller noko mellom sete, og pedal f.eks. Eller ein "ubrukelig" person kan holde pedalen inne, så er du kvitt han ei stund, viss du plages av det
  5. Viss du meiner at veien du kjører på er perfekt, så kan jo dårlige dekk spore ein del.
  6. Kan du justere camber, og caster framme på e46 da? Ser ut som dei bare har justert spissing. Det du bør se etter er om vinklene er ganske like på begge sider. F.eks forskjellen på camberen din framme er berre 0.19', Er det for stort avvik der, så er det noe skeivt. Camberen din bak er jo godt ute av verdiene, men det er jo typisk bmw, når dei blir senka. Er egentlig normale verdier på bilen. Tipper det er veien, eller dekkene dine som gjør at den drar.
  7. Usikker på ka slags type det er. Den er iallefal til M60 motorene. Har dårlig med bilder av den, men den har dele nr 64528385908
  8. Kom seg voldsomt med nytt ratt ja. Er egentlig ganske fæle dei 4 eikers rattene. Men da finnst styggare då.
  9. Montert eit anna ratt. Skjønner ikkje heilt at eg har orka å kjørt rundt med det gamle. Dei sinnsjuke har da godt. Ifrå dette her Til Detta Ser litt bedre ut da nya rattet, og forhåpentlig litt bedre å ratta med. Måtte modde litt på sleperingen til det nye rattet, siden det gamle rattet hadde gamle typen airbag slepering, og dette rattet har nyare type slepering. Bilen har også fått ein ny venn i garasjen. Er litt større i formene den Challengeren 7eren ser ut som ein puslebil, Men er like lang då.
  10. Ja, lydmessig så høyres den heilt lik ut. Blei ikkje noe "grommere" i lyden av 0.4 liter meir. Høyrte stor forskjell på å gå ifra 2l til 2.8 på E34en min. Den blei liksom ferdig med stemmeskifte. Er veldig usikker på kreftene. Tipper at Hk holder seg omtrent der den var før. Men Nm bør stige ein del. Nå var min gamle motor råten i kompresjonen, så eg trur Nm burde vært mykje høyere på den, viss kompresjonen hadde vært bra. Eg tipper at hadde gamle motoren vore frisk, så skulle det vært iallefall 400hk, og 500nm på hjul. Istedenfor 390Hk, og 450nm på hjul. Så håper den nye mo
  11. Lagd meg ny eksos igjen. Mitt gamle annlegg var begynt å bli litt råtent. Hovudårsaken til eg bytter det ut, er at bilen er alt for lav for den midtre potta. Tok nedi veien av og til. Så den var veldig skada. Måtte sveise fleire sprekker i den. Dei kaller dette rustfritt. Usikker eg. Dei sprikkene lager veldig stygg lyd. Er som at det er eit laust deksel som klirrer. Fekk og veldig resonans, etter eg bulka potta i frammkant. Bygger nå anlegget med andre tynnere potter. Dei nye pottene passer veldig godt, så eg vil ta nedpå mykje anna, viss eg tar nedpå no! Dei
  12. Motoren kom i, og montert sammen med tilbehøret sitt. Starta litt fjusken, med tom bensin rail, og litt ventiltikking. Men når ventilene fekk olje i seg så gjekk den som ein pusekatt. Kunne sikkert hatt 20 kroning på toppdekslene. Lot den bli skikkelig varm, og hadde litt variert turtall på den, den virker bra. Lydmessig, så er den heilt lik som min gamle motor. Skulle nesten ikkje tru eg har gjort ein drit. Heilt samme duren i den. Men motoren er jo lik og egentlig. Den virker tett enda, har ikkje droppla noken dråper på gulvet enda. Men har aldri hatt ein tett bmw motor.
  13. Har tenkt å montere Intercooler i fronten, så då blei AC systemet litt i veien. Bruker det jo aldri, tar heller vinduet ned eg Dei fremre E31 berearmene passer E34, og E32. Dei som er vanligvis i Aluminium. Caterstagene passer ikkje E34. Men Casterstagene er like på E31, og E32. Blir veldig spennende å teste motoren ja. Bør være litt meir futt i denne. Blir og mest sannsynlig oppstart i neste helg, viss alt går etter planen.
  14. Montert resten av dill rundt motoren, Så no er det ikkje lenge før den kjem i motorrommet, og blir oppstart! Siden eg kjører opent veivhus system, med oljetanker, så monterte eg olje dreneringsplugg i peilepinnen, gjenget hol inn i pinnen. Veldig usikker på om det blir tett, Men håper det, brukte ein del pakningteip, og silikon. Ny simring i bakkant på veiv, bytta den på min gamle motor og, men der begynte det å leke med ei gang. Får ikkje håpe det samme skjer her. Montert lager til girkassa. Litt endring på clutch, Oppgraderte trykkplata, etter UUC clutchen eg kjøpte i
×
×
  • Create New...