Gå til innhold

Skrivefeil i datoen på et forelegg = ugyldig??

Inverted
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har et bittelite håp om at politimannen som skrev forelegget mitt skal ha gjort en feil som gjør at jeg kan slippe unna.

Han har skrevet feil dato på forelegget mitt! Etterspurte kopi, og datoen er i januar, og det faktiske forholdet kan ha hendt i august. Ikke at det faktisk hendte altså... sånn i tilfelle de overvåker bimmers.no ;)

Jeg har hørt tidligere om folk som har sluppet unna bøter pga. prosessfeil eller skrivefeil men vet ikke hva konkret som har blitt gjort feil i de sakene.

Noen som har noen erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablabla
blaaaaaablablabla

Jeg er grunnleggende uenig i hele ileggelsen, og er sterk motstander av politiets overformyndende fremtreden i denne og de fleste andre saker. Så spar meg moralen, du kjenner ingenting av historien.

Ja, jeg signerte den vel der og da.. men jeg har fortsatt hørt at det kan bli ugyldiggjort av prosessfeil på selve boten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablabla
blaaaaaablablabla

Jeg er grunnleggende uenig i hele ileggelsen, og er sterk motstander av politiets overformyndende fremtreden i denne og de fleste andre saker. Så spar meg moralen, du kjenner ingenting av historien.

Ja, jeg signerte den vel der og da.. men jeg har fortsatt hørt at det kan bli ugyldiggjort av prosessfeil på selve boten.

Kjør advokat, Hadde samme greia selv og slapp unna med 3 måneder istendefor 6 måneder uten lappen, da hadde de glemt å skrive under på et skriv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blablabla
blaaaaaablablabla

Hvis du er uenig i ileggelsen hvorfor skrev du da under??

Du har to muligheter:

1: Droppe å skrive under og ta det opp i retten, der du kan komme med dine synspunkter. Taper du saken går saksomkostningene pluss boten til deg.

2: Du skriver under og holder fred!

Har ingen enn deg selv og takke her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...