Valset Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 (endret) Kan vel begynne med at eg kjøpte bilen i 2008,har alltid hatt lyst på prefacelift cab med m-tech1. Men fant en ok cab i nærområde som ble den utvalgte.Men ettersom vinteren kom så startet arbeidslysten,så da var det bare å sette igang. Planen var egentli enkel,ta overflate rust og lakke den opp igjen,men ting baller på seg. Bilen er en 1986 mod 325i med 240 000 på telleren. Har nå sveist all rust, slipt ned hjuluhus og under bilen og grunnet og malt med arkanol og owatrol. Planen er å bestille ny bensintank,alle rør osv og pulverlakkere understellet og sette i powerflex,har det meste av deler,men har ikke vært så flink å ta bilder og dokumentere. -m50b25 vanos 94 fra e34 -getrag kasse fra e36 -75% sperrediff -k-sport understell -borra bremseskiver -H&R stabstag -Powerflex foringer under hele bilen -Alle bremserør og slanger er handlet inn -Nye orginale framskjermer -Skiftet hjulbuen v.b -Sveiset alt av rust som jeg har kommet over -Ny lakk -Ny sort kalesje -Ix bremsekraftforsterker -m-tech1 styling -Helt ny bensintank og rør, alt av klips og skruer er skiftet til helt nytt -Redstuff klosser +++ -Skiftet fremstolene pga di gamle var slitte,men skal skifte baksetene og når eg kommer over et bra sett. Står cd spiller med skjerm,dyre focal høgtalere, en 4 kanals forsterker og en monoblokk og to hydrogen ground zero subber 800w pr sub og spesial bygd kasse for best mulig lyd. har bare desse bildene ennå da eg er ute på havet,kommer flere bilder når jeg kommer hjem fra prossesen fra da til nå sånn så den ut når eg kjøpte den felgene oz futura 9" og 9.5" 16" prøve montering for å se skjært ut rust,er ferdig sveist nå sandblåst diff grunna diff, er ferdig malt nå motorrom klart for grunning,men rakk ikke å grunne før jeg reiste desverre Det var det jeg hadde av bilder her ute,kommer flere bilder når jeg kommer hjem i februrar:) Endret Desember 20, 2015 av Valset Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Valset Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 27, 2012 fikk to kjekke bilder hjemme ifra:) grunnet: lakkert: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Valset Skrevet Juni 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2012 bilder fra prøvemontering kommer en støøre update når eg kommer heim frå havet,har bestilt deler så jeg får i motoren og får den på 4 hjul igjen:) ska bli deili:) lenge siden sist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Valset Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2012 Liten oppdatering:) har fått opp bensintank, rør, nye bremserør og slanger, og fått i motor og girkasse Pulverlakk powerflex og nye rustfrie bolter og ny gummi:) 75% sperre diff:) Klare for nedpuss etterfølgt av ny lakk og overhaling Skal snart splitte desse og polere banene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Desember 23, 2012 Share Skrevet Desember 23, 2012 Denne kommer til å bli fin! Sikkert en fantastisk sommercruiser med god motor å fin høyde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Desember 23, 2012 Share Skrevet Desember 23, 2012 Dette prosjektet har jeg skikkelig sansen for! E30 cab er tøft, og med rikelig senk og de hjula, samt godbiter som sperre og m50 osv så må det bli kjempemessig! Følger med:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Valset Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2012 Takk for positive tilbakemeldinger:) var artignå høre:) håper det blir en bra sommer:) Ny overhalte med redstuff klosser og ventilerte skiver Hvordan var sommeren 2008:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Desember 23, 2012 Share Skrevet Desember 23, 2012 *Følger med* Liker planene! Sett bort fra M50 da, da jeg synes M20 tar seg best ut i E30.. Men det er jo smak og behag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Valset Skrevet Desember 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2012 Takker for det:) m50 ble et enkelt valg da jeg synes m20 blenfonkjedlig og umoderne, var også noe lettere å få tak i en m50 i go stand enn en m20, men ser ikke bortnfra at det kansje blir m20b30/32 neste vinter:) drømmer smått om å sette sammen en slik etter eg har siklet en del over pitstop sin3.2l m20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Valset Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2013 behandla under: ferdig sveist bakplate, var mange hull etter slepekrok og dårlig arbeid mattet ned for å males med sort benga ferdig malt, malte også det hjemmelagde feste til oljebeholderen til servoen og festene til framfangeren. helt ny bensintank med nye slanger og klemmer etter en kompis (saure89) sveiste i ny batterikasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommen325 Skrevet Januar 3, 2013 Share Skrevet Januar 3, 2013 Følger med! Bra arbeid så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 3, 2013 Share Skrevet Januar 3, 2013 Flott arbeid dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Valset Skrevet Januar 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2013 Takk for positive tilbakemeldinger:) Bildene er desverre i feil rekkefølge men ble litt rot med ipad Her er litt sveisearbeid:) Rust rust rust Laget hele brønnen selv,ble ikke perfekt men fornøyd siden jeg ikke har utdanning innen platearbeid Sveiset inn friskt stål:) Desse ble lakkert, presset inn foringene og så lakkert på ny igjen grunnet små sår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Valset Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2013 Fikk bilen på hjul i helga, kan ikke huske at den var så liten og lav hehe:) nå er det bare og fortsette for å bli ferdig til e30meet 2013! Kommer oppdateringer til kvelden:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sund.M3 Skrevet Januar 22, 2013 Share Skrevet Januar 22, 2013 liker dette følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå