Gå til innhold

e34 535i hvor mange liter olje i motorn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nylig bytta olje og da jeg spurte hos bilxtra sa di 5.75liter olje tar motorn. sist gang jeg bytta fylte jeg ca 6 liter olje. da jeg tappet kom det 3-4 liter olje. også fylte jeg på ca 6liter olje nå her om dagen da jeg bytta så etter jeg starta motorn og venta litt så lå olja på max haken. men nå igår så var den over max haken etter at bilen hadde stått noen timer. så jeg pumpa ut olja fra peil hullet så det var olje til max haken. etter en kjøre tur så kjekka jeg igjen og da var den over plutselig:S

noen som vet akk hvor mye man skal helle i motorn uten å beskymre seg om det er for mye eller lite?

Skrevet

Litt usikker, men tror jeg las i en slik bentley manual at det skulle være 5,75 som bilxtra sa. Søk etter "bentley owners manual e34" eller lignende på google, den er veldig kjekk å ha.

Kan vel være fordel å fylle f.eks 4-5 liter, vente en stund, peile, fylle noen desiliter, vente, peile osv.

Edit:

http://www.bimmerwerkz.com/forum/5-seri ... 42558.html

Der finner du haynes manual til e34, bentley manual og litt annet kos.

Skrevet
har nylig bytta olje og da jeg spurte hos bilxtra sa di 5.75liter olje tar motorn. sist gang jeg bytta fylte jeg ca 6 liter olje. da jeg tappet kom det 3-4 liter olje. også fylte jeg på ca 6liter olje nå her om dagen da jeg bytta så etter jeg starta motorn og venta litt så lå olja på max haken. men nå igår så var den over max haken etter at bilen hadde stått noen timer. så jeg pumpa ut olja fra peil hullet så det var olje til max haken. etter en kjøre tur så kjekka jeg igjen og da var den over plutselig:S

noen som vet akk hvor mye man skal helle i motorn uten å beskymre seg om det er for mye eller lite?

Står det ikke i instruksjonsboka til bilen din hvor mange liter olje den skal ha?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...