zandzpider Skrevet Januar 12, 2012 Share Skrevet Januar 12, 2012 Heisann, har hatt dette problemet over en lengre periode. Motoren fusker, altså det virker som den slutter å tenne i et veldig kort øyeblikk, innimellom. Dette kan være veldig hyppig eller skje typ 1 gang om dagen. Ting jeg har prøvd å bytte: - Nye Platinum bosch RGK ? plugger - Ny Coil - Ny Mass air flow sensor (den som sitter rett før luftfilteret) Diagnose er tatt og ingen feil er funnet. Trykket på bensinen er også bra. Skal teste nytt bensinfilter i morgen, bare for å ha gjort det. - Bilen Kan ha start vansker pga fusking (hører det smeller i potta av og til, turtallet dropper noe veldig. tar som regel et par minutter før den roer seg) - Det har ingenting å si om jeg har høyt turtall, høy fart, hvem gir eller om bilen er varm eller kald. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zandzpider Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2012 Har hatt på Kondensfjerner og dyserens på tanken, uten effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zandzpider Skrevet Januar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2012 Har hatt hjernen ute også og det så knusktørt ut. Ingen irr eller noe tegn til fuktighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joher Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Og innsugsbelgen er strøken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zandzpider Skrevet Januar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2012 Og innsugsbelgen er strøken? Mener du slangen mellom hele innsugsdelen på motoren og luftmassemåleren? Motoren tar ikke inn falsk luft, hvertfall ikke som jeg klarer å finne med startgass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansV Skrevet Januar 13, 2012 Share Skrevet Januar 13, 2012 Pluggledninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zandzpider Skrevet Januar 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2012 Pluggledninger? Bytta hele coilen + nye ledninger, ingen endring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zandzpider Skrevet Januar 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2012 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zandzpider Skrevet Januar 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2012 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansV Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 Har du prøvd å bytte luftmengdemåleren? Hvis du har dårlig kontakt i den kan du få lugging. Det kan også være veiv eller kamsensoren, men det burde gitt feilkoder. Du kan også ha en dårlig kontakt ett eller annet sted, f.eks tenningslåsen. Ellers kan du prøve det gamle trikse med å ta løs alle tilgjengelige kontakter i motorrommet og spraye de med kontaktrens eller WD40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X5-78 Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 Jeg hadde lignende problem på en 316i 96 modell.. Hos meg viste det seg at elektonikken i nøkkelen(startsperre) tullet det til. Byttet nøkkel og problemet forsvant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes1993 Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 har lignende problem, den var slik tidligere men nå er den blitt være og dauer, men har tatt diagnose og da var det Lambdaen som var gåen, kan henne din holder på å ryke også ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zandzpider Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2012 Ikke godt å si. kan prøve reservenøkkelen i morgen. byttet hele luftmassemengde måler, uten effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansV Skrevet Januar 16, 2012 Share Skrevet Januar 16, 2012 har lignende problem, den var slik tidligere men nå er den blitt være og dauer, men har tatt diagnose og da var det Lambdaen som var gåen, kan henne din holder på å ryke også ? Feil på lambda gir vel ikke lugging, men kan gi dårlig tomgang og gjøre at bilen dør når du skal ta i gang fordi den får feil blanding. Jeg har også hatt denne feilen på min Compact, men det er ikke slik trådstarter beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zandzpider Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 17, 2012 Hjalp ikke med reservenøkkel. Usikker på om jeg har beskrevet fuskingen skikkelig. Motorer kan droppe opptill 1000rpm og om jeg gasser samtidig vil dette få bilen til å nykke kraftig. skulle nesten tro jeg hammret på bremsen. Det er ganske ubehagelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå