Gå til innhold

Bilen starter ikke plutselig!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skulle kjøre til jobb idag, startet ikke bilen :s den startet helt fint igår, men ikke idag. Det er nesten helt nytt batteri, ognår jeg vrir om tenningen kommer det mye lys i dashbordet, så det kan ikke ver batteriet.

Det som skjer når jeg vrir om nøkkelen er ingenting, ikke en liten gnist engang :S

Så lurer veldig på hva det kan være, noen som har peiling på hva som kan vær gale?:)

Gjerne den ikke starter idag på grunn at det er fredag den 13 :D

Skrevet

Sjekk om det kommer strøm til innslag rele på startmotoren. Vist ikke det kommer noe kan det var el.del på tenningslåsen.

Vist du har en bil med EWS(Start sperre) Så kan det var modulen til EWS som gjør denne feilen.

Sjekk hvor mye Volt du har på batteriet når tenning står på.

Vist du har så ny bil at den har lys dioder i instrument så legger du ikke merke til at det er lite strøm på batteriet.

Skrevet

Dette er en 90 modell e34. Og når alarmen går på bilen er det helt likt, vrir om nøkkelen men det skjer ingenting. Men alarmen gikk ikke idag tidlig.

Slik du forklarer høres det ut som det noe sperre eller noe. Hatt mye tull med alarmen på bilen, det går på av og til, og da må jeg inn i motorrommet og rive ut ledningen slik at den stopper :s

Kan det vær at det er alarm-nettet som gjør at den ikke starter?

Skrevet

Jeg hadde engang en e32 med Defa alarm. Den måtte innimellom resettes ved at alarmen gjordes strømløs. Det var montert en sikring som jeg tok ut og satte inn igjen. Alternativet er å ta av ene skoen på batteriet. Verdt et forsøk. Vurderte å fjerne hele alarmen, men da hadde jeg mistet fjernkontrollen til sentrallåsen.

Skrevet

Hadde samme problem på min E36.. Og såklart, en defa alarm! Måtte "tyvkoble" denne, ved bruk av en vanlig strømkabel som jeg trakk fra et punkt på boksen til et annet et. Det funket fint og bilen startet. Alarmen var vel ikke ved sine fulle fem, men fikk i allefall brukt bilen!

Du finner en link til tråden min angående dette hvis du søker! Du kan jo prøve dette : )

Skrevet

Defa alarmer har en lei tendens til dette, erfaringsmessig lever de sitt eget lille liv når det går noen år!

I Mercedesen min er det også alarm, men denne er originalmontert fra Mercedes. Denne by-passet jeg med et nytt system slik at jeg får fjernkontroll på sentrallåsen.

Skrevet

Ja, tror det er alarmsysteme som gjør det. Men etter jobb startet den helt fint :P kan det vær at startmotoren var frostet? Bilen stod i garasjen så jeg tviler på det, syns det var rart at den startet helt fint når jeg kom hjem fra jobb :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...