ohmohm Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 Lurer på om det følger noen konsekvenser av å bytte en hjerne fra en svensk 523i 97-modell, til en norsk registrert e39 523i 97 modell?(Noen som har vært borti dette før?) Feilmeldinger kommer å går, dette forårsaker at bilen av og til ikke vil starte igjen/ bil går dårlig. Hadde nettopp bilen på bavaria. De sa de fant ut av problemet og at de ikke fant flere feil. De hadde fjernet irr/korrisjon i stikk til styreenhet.Funnet spenningsfall i strømtilførsel. Slettet feil, så testet de denne noen dager, å alt var OK da sa de.. Hentet bilen igår, fredag. Tok meg kun 1 time å få feil igjen på bilen. Er det "big-deal" å skifte ledningsnettet på bilen? Tips/Hjelp mottas med stor takk!
SweetBMW Skrevet Januar 14, 2012 Skrevet Januar 14, 2012 big deal å skifte ledningsnett på bilen er plunder ja. motornett,m ikke så mye. hvis du skifter hjerne må du også kode opp EWS igjen, og det vil ikke forhandlere gjøre på brukte hjerner.
///Naitsirk Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Da har du støtt på en vrang forhandler Tommi=) Skjønner ikke hvorfor de ikke ville gjøre det om du har spurt. Det tar dem bare noen få minutter å gjøre og tar greit betalt bare for de få minuttene, så de tjener bra penger der.
Mikael-B Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 For meg så høres det veeeldig ut som et dårlig batteri. Eller et batteri som begynner å bli dårlig. E39 er veldig sære på dette med strømtilførsel. Når batteriet begynner å bli dårlig, oppstår de rarest feil. Samme gjelder bakstykke på tenningslås. Sjeldent sett problemer med hjerne eller ledningsnett på E39..
SweetBMW Skrevet Januar 15, 2012 Skrevet Januar 15, 2012 Da har du støtt på en vrang forhandler Tommi=) Skjønner ikke hvorfor de ikke ville gjøre det om du har spurt. Det tar dem bare noen få minutter å gjøre og tar greit betalt bare for de få minuttene, så de tjener bra penger der. Hvem forhandler gjør det i norge da? isåfall trenger jeg jo ikke sende en dritt til RPM Motorsport når det gjelder å kode ting...... Bavaria Gardermoen, Stenshagen Lillestrøm, eller AUtopower kunne ikke gjøre dette sier de. Matche opp dinorg EWS mot brukt DME
ohmohm Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 Tviler vel på om det er dårlig batteri? selv har jeg ikke skiftet batteri på bilen. Kjøpte den i 2007. Idag ringte Bavaria, etter uendelig tid med testing og de sa at det var 99% sikkert at hjernen må skiftes. 99% er så utrolig ubehagelig å høre i denne sammenhengen. Clue er at de sendte meg først en regning på 6000,- , men denne betalte jeg ikke siden bilen var i akkurat samme fatning som den var i når jeg fikk den. Nå derimot må jeg tenke meg om hva jeg skal gjøre. Han snakte om at en ny hjerne kostet 8000,- , men om jeg ville spandere dette på bilen? asså, bilen er jo ubrukelig i rushtrafikken ettersom det er villig til å lage km med køø.
sufii Skrevet Juli 22, 2012 Skrevet Juli 22, 2012 Hva slags feilmeldinger tenker du på ? Har samme problem, bilen vil ikke starte for øyeblikket, men før det kunne den være tungstartet, blinklysene kunne blinke raskere selv om de fungerte, fikk opp feilmeldinger om at kjørelys var gåen selv når de fungerte. Hadde du slike feilmeldinger? Og hva var det som løste problemet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå