Hawkon88 Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Hvis du kjøper deg et stetoskop beregnet for bruk på feks biler, vil det bli mye lettere for deg å lokalisere hvor ulyden kommer fra. Skal du teste girkassen, pass på at begge drivhjulene er oppe av bakken, og ikke minst at bilen står trygt før du setter den i gir og legger deg under..
sufii Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Skrevet Januar 16, 2012 Ja, kanskje sant. Får vel prøve å få tak i en slik en. Har tilgang til løftebukk, så det skal ikke være noe problem.
mbruer Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Du har hydrauliske ventilløftere, ikke uvanlig at de tikker. Etter 255000km er de nok litt slitne.
sufii Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Skrevet Januar 16, 2012 Ja, kan stemme. Men hvor vanskelig er det å bytte disse og hva må man passe på. Finnes det noen form for DIY. Tenker å ta ventilene fra en delemotor og montere dem i min.
Bmwrob Skrevet Januar 16, 2012 Skrevet Januar 16, 2012 Kan også ike være verre enn kjedestrammeren er slakk, kjedet kan avgi mye lyder det og.
sufii Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Skrevet Januar 16, 2012 Ja, mistenker det også. Vurderer å bytte fjæra i kjedestrammen, den har en tendens til å bli kortere etter en stund. Og da holder den ikke kjedet like stramt.
mbruer Skrevet Januar 17, 2012 Skrevet Januar 17, 2012 Du bytter LØFTERE, ikke ventiler. Men hvis du ikke har noe greie på å skru burde du få med deg noen:)
sufii Skrevet Januar 17, 2012 Forfatter Skrevet Januar 17, 2012 Ja, stemmer det. Tenkte å prøve meg selv, med selvfølgelig hjelp av en kompis som er mekaniker. Byttet motor før, men er helt ukjent når det kommer til ventilløftere og ventiler. Vet at det hjelper å bytte løftere for å fjerne tikkingen, men er det mulig å finne ut om de ikke fungerer optimalt ved diagnose? Og noe som kanskje er greit å nevne er at når bilen står i 10-12 minus grader og du starter den så er det ingen tikking, kommer når bilen blir litt varmere, og tok oljeskift for 2-3 måneder siden, byttet olja til castrol 5w-40 og rett etter olje skiftet så var det ingen tikking, men etter er pat km så kom denne tikkingen tilbake.
stian328i Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Hadde en mystisk tikking i min E39,etter mye sjekking opnet jeg og dro etter pluggene,var en løs en der gitt og vips var tikkingen borte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå