Gå til innhold

Bytte olje/flushing av automatkasse E39


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du kjøper deg et stetoskop beregnet for bruk på feks biler, vil det bli mye lettere for deg å lokalisere hvor ulyden kommer fra. Skal du teste girkassen, pass på at begge drivhjulene er oppe av bakken, og ikke minst at bilen står trygt før du setter den i gir og legger deg under..

Skrevet

Ja, kan stemme. Men hvor vanskelig er det å bytte disse og hva må man passe på. Finnes det noen form for DIY. Tenker å ta ventilene fra en delemotor og montere dem i min. :)

Skrevet

Ja, mistenker det også. Vurderer å bytte fjæra i kjedestrammen, den har en tendens til å bli kortere etter en stund. Og da holder den ikke kjedet like stramt.

Skrevet

Ja, stemmer det. Tenkte å prøve meg selv, med selvfølgelig hjelp av en kompis som er mekaniker. Byttet motor før, men er helt ukjent når det kommer til ventilløftere og ventiler. Vet at det hjelper å bytte løftere for å fjerne tikkingen, men er det mulig å finne ut om de ikke fungerer optimalt ved diagnose? :)

Og noe som kanskje er greit å nevne er at når bilen står i 10-12 minus grader og du starter den så er det ingen tikking, kommer når bilen blir litt varmere, og tok oljeskift for 2-3 måneder siden, byttet olja til castrol 5w-40 og rett etter olje skiftet så var det ingen tikking, men etter er pat km så kom denne tikkingen tilbake.

  • 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...