Gå til innhold

Kjøp av BMW E39?! Tips/Råd?

ThomasEK
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har hatt et par E34 før, men nå er jeg på utkikk etter en E39 :)

Har sett veldig på 523, siden denne skal være en strupet 525 og ryktene går at motorene derfor er i bedre stand enn en 525 med samme km. Stemmer dette?

Helst lyst på manuell siden dette skal bli langvarig god bil, men er det noe negativt om Steptronic'en? Girer den kjapt å fint?

Har sett mange som ser fine ut ifra 25 000- 35 000kr, er det å kjøpe "katta i sekken" når de er så lavt priset eller er det et greit beløp for en halvslitt 523?

Hvis det er noe mer å si om E39 så kom med det :) Planlagt kjøp av ny bil i Mars...

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann..

Har hatt et par E34 før, men nå er jeg på utkikk etter en E39 :)

Har sett veldig på 523, siden denne skal være en strupet 525 og ryktene går at motorene derfor er i bedre stand enn en 525 med samme km. Stemmer dette?

Helst lyst på manuell siden dette skal bli langvarig god bil, men er det noe negativt om Steptronic'en? Girer den kjapt å fint?

Har sett mange som ser fine ut ifra 25 000- 35 000kr, er det å kjøpe "katta i sekken" når de er så lavt priset eller er det et greit beløp for en halvslitt 523?

Hvis det er noe mer å si om E39 så kom med det :) Planlagt kjøp av ny bil i Mars...

Takker for svar! :)

e39 er gode biler.

Men om en 523 er i bedre stand en en 525 med samme km vil vell aldri noen klare og "dokumentere". Alt spørs vedlikehold og bruk.

De første e39ene som kom, kom tydeligvis med en Dårlig automat/steptronic (etter hva jeg har hørt). det finnes vell 2 forskjellige girkasser på disse?

Sjekk etter Rust under dører, bakluke og fremre del av panser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig automat, vil det si holdbarheten var dårlig?

Hvordan er forbruk å reaksjonen på disse da? :)

Er vel manuell det blir å trakte etter, men hvis jeg finner en fin med Automat så hadde det vært greit å vite når den forbedra kassen kom :) Evt. noen måte å sjekke dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har hatt en del E39`er... 520ia, 523i, 523ia, 528ia, 530dat 540i, 540iat og M5 og har aldri hatt noe problemer med girkassen iallefall. At 523 er strupet.. tja.. den er jo det, men vil si at 528 lider mye mer under dette enn hva 523 gjør. 523 har nok mer hk enn hva som er oppgitt - og potensialet er veldig bra på den bilen. Må si at jeg synes 523 er et bedre kjøp enn 528 - men nå er jo prisene såpass utvannet at det har lite å si. Har prøvd 525 2001 modell og synes den ikke er noe særlig sprekere enn 523ia`en som jeg har nå.

Men vil si at de fleste e39 føles sprekere med manuellgir selv om det er mer komfortabelt med automat.. Flotte biler dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har hatt en del E39`er... 520ia, 523i, 523ia, 528ia, 530dat 540i, 540iat og M5 og har aldri hatt noe problemer med girkassen iallefall. At 523 er strupet.. tja.. den er jo det, men vil si at 528 lider mye mer under dette enn hva 523 gjør. 523 har nok mer hk enn hva som er oppgitt - og potensialet er veldig bra på den bilen. Må si at jeg synes 523 er et bedre kjøp enn 528 - men nå er jo prisene såpass utvannet at det har lite å si. Har prøvd 525 2001 modell og synes den ikke er noe særlig sprekere enn 523ia`en som jeg har nå.

Men vil si at de fleste e39 føles sprekere med manuellgir selv om det er mer komfortabelt med automat.. Flotte biler dette:)

Takker for svar :)

Hvor mye forskjell i forbruk hadde du på 523i og 523 ia? og forbruk på 528ia? ;)

Syns E39 er en helt nydelig bil <3 Spesiellt når du ser på åssen de kan bli med litt kjærlighet (å feit lommebok)..

Så denne gangen har jeg bestemt meg på E39 :) Lete etter Manuell gir da..

Men Prosjekt 34: Vil du anbefale å kjøpe 523, istedenfor 525 eller 520? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv gått fra 520ia til 523i nå, og det er en helt annen verden... Begge er pre-face, men 523' en føles faktisk dobbelt så kvikk ut! I tillegg bruker jeg nå 0,9 på mila mens jeg hadde 1,3 på 520ia'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt et par e34'er, kjempe biler syns jeg, får god bil for lite kroner når det gjelder e39 i disse dager

Vurderer å selge min 528 med manuel

sc6cn39cl1ryog1d0cpi.jpg

Fin 528! :) Hvilken prisklasse hadde du tenkt?

Høres bra ut, har fått inntrykk av at E39 er en bedre bil enn E34. Ikke minst ser de betydelig nyere ut å understell osv er vel oppgradert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. 40 000 mer enn jeg har det :P hehe..

Hvordan er forbruket på en 528 manuell?

På lang kjøring kan jeg få den ned mot 0.7 men når jeg bare kjører rundt dørene så vil den ha rundt literen.

Du finner nok ikke noen bra e39 for 35 tusen. Klart du kan være heldig,men de fleste i den pris klassen har mangler, og mangler en del utstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...