haybimmsen Skrevet November 9, 2014 Skrevet November 9, 2014 Har med han m-teknik Han kjøper jo en henger full i ni og ne
petterl Skrevet November 9, 2014 Forfatter Skrevet November 9, 2014 japp, har en kompis i Kongsvinger;) Hvor mye skal han ha for en komplett motor ?
Johanzn Skrevet November 11, 2014 Skrevet November 11, 2014 Komplett motor uten girkasse 20 000, med girkasse 23 000. Har sittet i e30, så må ha nye motorfester.. Det er hvertfall det jeg vet;)
petterl Skrevet November 23, 2014 Forfatter Skrevet November 23, 2014 (endret) Dagens invistering s50b32 + 3.2 bakstilling Endret November 23, 2014 av petterl Maggi93 reagerte på dette 1
petterl Skrevet Desember 1, 2014 Forfatter Skrevet Desember 1, 2014 Noen som mal til søknad om godkjenning av motorbytte ? Siden jeg har alt av m3 deler så er det ikke noe hokus Pokus å godkjenne ?
Johanzn Skrevet Desember 14, 2014 Skrevet Desember 14, 2014 Er vel ikke så lett med tanke på den maks tillate akselvekta framme? S50 motoren veier en del mer enn m42b18 Vet hvertfall at dette har vært et problem for andre tidligere..
petterl Skrevet Desember 15, 2014 Forfatter Skrevet Desember 15, 2014 Skal gå akkurat, så en her på forumet som har gjort det i år
petterl Skrevet Desember 31, 2014 Forfatter Skrevet Desember 31, 2014 Noen som veit hva jeg må gjøre med lambdasondene ? Har bare en kontakt på bilen pr i dag, og på m3 motoren så er det 2.. Kan de kobles sammen eller må det legges opp ny ledning til hjernen ?
MaWeRiCk Skrevet Desember 31, 2014 Skrevet Desember 31, 2014 Ja du må ha ledningsnett og hjerne fra M3 motoren, hvis du skal godkjenne må du ha orginal eksos med katalysatorer og på eksosen står Lamdaen på hver eksosmanifoil eller en før og etter katalysator er litt usikker på M3. Videre må hele understellet/bremser være M3 eller bedre. chassi må være likt så forsterkninger må sveises inn. Alt må dokumenteres hva som er forskjellig og hva som er byttet, samt hvor delene kommer fra. Stort problem er akselvektene så for å få godkjent min 318iS til 328 måtte BT fjerne en passasjer bak for å redusere totalvekt da bilen ble ca 100 kilo tyngre etter ombygging.
petterl Skrevet Januar 9, 2015 Forfatter Skrevet Januar 9, 2015 Har org hjerne og ledningsnett på m3 motoren + komplett eksos. Men mener å huske at lambda kontakten sitter på bilen ?? Har kjøpt de m3 forsterkningene, har egentlig alt av m3 deler som skal til. Eneste dokumentasjon på delene jeg har er ett rammenr på bilen det kommer fra, om det er godt nok veit jeg ikke, håper det hvertfall Skulle også hatt en mal på søknad
MaWeRiCk Skrevet Januar 9, 2015 Skrevet Januar 9, 2015 Chassi nr på delebil er gull. Slik at BT kan sjekke at den ikke er stjålet o.l. Bare å levere søknaden på din lokale trafikk stasjon så sender de den videre til riktig avdeling. Legger ved en standard mal du kan bruke. Lykke til med prosessen Søknad ombygging av bil.doc
petterl Skrevet Januar 15, 2015 Forfatter Skrevet Januar 15, 2015 Noen som veit hvor jeg kan få tak i KW coilovers i Norge ? Evt andre lignende sett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå