|Ole| Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Tøft prosjekt, høyre Kimmit bygger m42 og no. Er vist inn for tida dette
petterl Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Skrevet Januar 24, 2012 Ja er gromme motorer vettu Eneste jeg venter på nå er avklaring på stempler/råder, så er det å montere sammen igjen Leverte deler til lakkering i kveld, så får igjen det i morra
petterl Skrevet Januar 26, 2012 Forfatter Skrevet Januar 26, 2012 Fikk litt lakk på noen deler i går kveld
petterl Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Hallo Fikk h-råder i poster på lørdag, og har montert litt.. Men lurer på noe, den pila oppå stempelet, skal den peke mot framsiden av motor, eller mot gearkasse ? Og hvor lett skal motoren gå rundt ? Prøvd å vri rundt motor med latmannsarm, men den sitter så og si fast :/
petterl Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Litt bilder HPO 135mm råder fra kimmit Før og etter
petterl Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Skrevet Februar 7, 2012 Hvilken kompresjon blir det nå da ? Ca 8:1 som jeg har lest meg til
Azeton Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 300hk klarer du lett.. Bare og skru turbotrykket til du får det
petterl Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Skrevet Februar 7, 2012 Håper det. Fikk akkurat turbo fra turbokongen nå En t28 som han har fiksa på, skulle klare opptil 380hk sa han, samtidig som jeg får rask spoolup Men hva kommer det av at motor ikke går rundt ? For små lager, eller noe som ikke er montert rett? Skal ikke den gå greit rundt ?
Christer Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Skal gå lett rundt, måten å sjekke dettte uten å pelle alt i biter er å løsne en og en lagerbukk til du finner den eller de som det kniper på, det er og greit å gjøre når man setter sammen at man tørner motoren etter hver ting man strammer for å sjekke at den går rundt
Azeton Skrevet Februar 7, 2012 Skrevet Februar 7, 2012 Liten turbo kan være greit. jeg har ikke nevnverdig ladetrykk før 4000rpm
petterl Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Skrevet Februar 7, 2012 Nå har jeg skrudd opp alle lagere, og sprutet masse olje i lager, sylidervegger etc, og nå går den rundt Spørs om jeg var litt sparsom på olja første gangen Får håpe den går rundt etter jeg har strammet med 60nm senere Jeg satser på å få så tidlig spoolup som mulig, og fortsatt klare å dra ut 300 på hjula (Er lov å håpe ? ) Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med toppen ? Som ikke koster MÆTTI..
petterl Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Skrevet Februar 7, 2012 Åkke skær du kjøpe mssprut av ? En som heter Anders Kristiansen Er det riktig at pila oppå stempelet skal peke mot registeret ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå