Gå til innhold

Larsen E36 S50B32 Godkjent svv :D


petterl
 Share

Anbefalte innlegg

Tøff lakk på motoren, ser veldig cleant ut ;)

Et lite tips ang. returslangen på turboen din om den ikke er forsterket. Jeg hadde en lik som ikke var forsterket (med tråder inni) De har en tendens til å gå av ved slangeklemmene. Kjøpte et rørbend og satte på bunnpanna, så jeg fikk en "rett" forsterka slange ut fra turboen. Litt kjedlig om den skulle tømme seg for olje :P

Begynner det og nerme seg montering i bil eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff lakk på motoren, ser veldig cleant ut ;)

Et lite tips ang. returslangen på turboen din om den ikke er forsterket. Jeg hadde en lik som ikke var forsterket (med tråder inni) De har en tendens til å gå av ved slangeklemmene. Kjøpte et rørbend og satte på bunnpanna, så jeg fikk en "rett" forsterka slange ut fra turboen. Litt kjedlig om den skulle tømme seg for olje :P

Begynner det og nerme seg montering i bil eller?

Takk takk :)

Takk for tipset, skal se hva jeg finner ;)

Har fått ut motoren i dag, så skal lakkere litt i morgen, og montering av turbomotor på lørdag :D Er planen hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen sukses i helga gitt :( Motorn står nå så og si fast..

Det som skjedde var at jeg fylte på olje, dro motor rundt med latmannsarm, så kjørte jeg den på starteren for å se at det kom olje til turbo, det gjorde det ikke, deretter prøvde jeg å starte den, og den fyrte med en gang. Så stoppet jeg den etter 3 sec, skrudde opp lokket til oljefilteret, og der var det helt tørt, skulle da prøve å kjøre motorn på starteren igjen, men seff batteritom :o Fikk omsider tak i lader, men da gikk strømmen, etter 1 time var jeg klar igjen, men da sitter motor så og si fast...

Noen som har peiling på hva som kan være feil ?

Har m52 stempler og M50 HPO råder fra kimmit..

Nye stempelringer og veivlager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvette faen!!!!!!

Er vel bare å begynne å demontere motor og begynne på nytt..

Enten er veiva mi jævlig skjeiv, eller så er de nye HPO rådene urunde..

Ettersom jeg husker fra demonteringa, så var alle lagerene likt slitt.. Så tror egentlig det er de nye rådene som er problemet...

Noen på østlandet som driver med sjekk av veiv, og evt "normalisering" av urunde råder ?

8pdxigj1402xg9zigb23.jpg

t23vl81nijbketlx1v9t.jpg

d7ihv5l7hkgbua6nnqy9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvette faen!!!!!!

Er vel bare å begynne å demontere motor og begynne på nytt..

Enten er veiva mi jævlig skjeiv, eller så er de nye HPO rådene urunde..

Ettersom jeg husker fra demonteringa, så var alle lagerene likt slitt.. Så tror egentlig det er de nye rådene som er problemet...

Noen på østlandet som driver med sjekk av veiv, og evt "normalisering" av urunde råder ?

8pdxigj1402xg9zigb23.jpg

t23vl81nijbketlx1v9t.jpg

d7ihv5l7hkgbua6nnqy9.jpg

Tror TK økonomitrimming driver med det muligens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...