Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter det jeg har sett på forumet her, kan du være heldig med at de står fast "på vei inn i motoren" og ikke har gått inn.

søk litt på forumet og les info om bmw dieselmotorer så blir du litt klokere.

mange tråder om dette på x3 og andre biler som har dieselmotorer med dette.

Skrevet

Det som er helt avgjørende her er hvor lang de er kommet. Har de passert ventilene så blir skyene fort mørkere.. De kan og skade ventiler/ ventilseter..

Demonter og se. Gudd løkk!

Ikke gjør som han her:

Ikke tenk på å starte den en gang

Edit: Ble visst et dobbeltsvar :)

Skrevet

Fant begge flapsene, de sto i innsuget på vei inn! :) Men fant ikke skruene som de festes med! Har tatt av toppen den lekker på 2 av ventilene på ene sylinderen, ellers ser den ikke så gale ut!

Skrevet

Høres jo ut som du har vært heldig da :-)

De skruene er rimelig små, men spørs om de er små nok! Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt av turboen og sjekket den og. Den er jo ikke spesiellt glad i fremmedlegemer.

Sleng opp noen bilder hvis du har

Skrevet

Kaprer tråden litt jeg siden det er relevant til temaet :D

Får man kjøpt de blende pluggene her til lands som man bruker når man fjerner disse swirl flaps?

Har søkt litt på nettet, men ikke funnet noe i Norge.

Og hva er egentlig grunnen til at de løsner? Er det skruene som løsner eller knekker flapsene rett av?

Hvis det er skruene så burde det vel holde med litt locktite på de og eventuelt kjøpe noen av bedre kvalitet?

Skrevet

Ja, er vel en kombinasjon av koks som gjør at de ikke beveger seg fritt, og gjengelåsen som er brukt. Vibrasjoner og store temperatur forandringer kan man jo trygt si at det er og..

Jeg kjøpte ikke noen lokk når jeg blendet mine. Gjenget opp hullene til stagene med M7 mener jeg å huske, og skrudde inn M7 rustfrie skruer (utenfra) med gjengelås. Minst like bra som de lokkene.. Også eksisterer det 2 forskjellige dimensjoner på lokkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...