Trymsvei Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Har 06 E91 med elektriske innfellbare speil, men tror venstre siden er defekt da den er veldig lett å dytte frem/tilbake, å når jeg trykker på knappen inne i bilen er det kun høyre side som går inn mot døra. Men speile går kun helt inn mot døra eller så går den helt andre veien (stopper ikke midt på hvor den skal) Å dette skjer hver gang jeg låser opp bilen at jeg må gå på høyre side å dytte speilet til ca midt på! Noen som har vært borti dette? Hvordan er det å fikse venstre side som ikke fungere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Har 06 E91 med elektriske innfellbare speil, men tror venstre siden er defekt da den er veldig lett å dytte frem/tilbake, å når jeg trykker på knappen inne i bilen er det kun høyre side som går inn mot døra. Men speile går kun helt inn mot døra eller så går den helt andre veien (stopper ikke midt på hvor den skal) Å dette skjer hver gang jeg låser opp bilen at jeg må gå på høyre side å dytte speilet til ca midt på! Noen som har vært borti dette? Hvordan er det å fikse venstre side som ikke fungere? Har du prøvd å dytte speilet ut igjen etter at den går halv vei inn? det vil gjøre motoren i speilhus reset tannhjul tilbake i spor. Så låser du opp og låser igjen. Ellers så er det motoren er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 19, 2012 Share Skrevet Januar 19, 2012 Hei Du kan prøve å felle speilet inn og sprøyte glippen mellom speil og holder full av rustløser La det stå gjerne ett døgn eller ihvertfall flere timer Spay godt en gang til og beveg FORSIKTIG på speilet Litt fram og tilbake uten å nå ytterpunktene Sett speilet tilbake i normalposisjon og trykk på innfellingsknappen Hjelp speilet forsiktig og gjennta inn utfelling til det glir på plass slik det skal være Hører du ingen lyd eller får noe respons på speilet er motoren defekt En god del styr med å demontere dørtrekk og speil Prisen på nytt speil innfellbart med varme er dyrt Finnes i ett utall varianter og kommer på 2300 - 2900kr Ifølge Bimmerpower.org finnes det å få kjøpt ett reppsett P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trymsvei Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2012 Venstre side virker ikke i det hele tatt så det er greit, men høyre side virker å går lett, virker ikke som det er noe rust som tuller. Men jeg skjønner ikke hvorfor speilet går enten helt inn eller heeelt ut andre veien, det stopper lissom ikke midt på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Januar 20, 2012 Share Skrevet Januar 20, 2012 Må ikke være irr som skaper dette problemet. Selve speilet er laget i en alu legering og ruster ikke, men oksyderer/ irrer. Det legger seg også endel salt og veistøv der. Motoren får for stor motstand og speilet stopper opp i rotasjonen inn/ut. Resetter seg selv hvis motoren går. Motoren kan være defekt eller mekanismen kan være det, eller at dette har kommet ut av synk for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trymsvei Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 20, 2012 Okey. kan prøve å spraye litt inn der . Men er det noe måte å skru de av på? irriterende å må rette på speilet hver gang jeg låser opp bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå