Emihol1 Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 skal kjøpe ny clutch til min m50b20 som står i en e34. lurer på hva det har å si for clutchen sin del om det er med uten aircondition? - og hvordan kan jeg sjekke om det er aircondition montert? er byttet motor i bilen, så usikker på om det er aircondition, da mye elektrisk er utkoblet.
martinwenberg Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Usikker på det med clutchen, men du skal se noe alurør på eksos siden på bilen (hvis det er aircondition). Er også en boks som står atme spyleveske-tanken hvis jeg ikke husker helt feil.
Emihol1 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 edit: vil eventuelt en clutch uten aircondition passe på en motor med aircondition?
Dirty Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Kjør på, aircondition har ikke noe med clutch'n å gjøre
pedro Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Biler med aircondition har dobbeltmassesvinghjul Disse dobbelte massehjulene er delt for å ta av vibrasjoner når airconditionpumpen slår inn Airconditionen "tar" fra 3 til 7 hk Derfor frakobler de fleste med "seriøs tuning" alt som stjeler moment og hk Vektbesparelsen ved å fjærne airconditionen helt på E34 blir om jeg husker riktig ca 17 kg alt inkludert. Vektbesparelsene varierer fra ca 11 til 25kg på BMWer uten at jeg har de eksakte tallene i hodet. Ser det ofte i vognkortet Du ser på instrumentpanelet ditt om du har manuell instilling av varme eller om du har aircondition p
Dirty Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Biler med aircondition har dobbeltmassesvinghjul Disse dobbelte massehjulene er delt for å ta av vibrasjoner når airconditionpumpen slår inn Airconditionen "tar" fra 3 til 7 hk Derfor frakobler de fleste med "seriøs tuning" alt som stjeler moment og hk Vektbesparelsen ved å fjærne airconditionen helt på E34 blir om jeg husker riktig ca 17 kg alt inkludert. Vektbesparelsene varierer fra ca 11 til 25kg på BMWer uten at jeg har de eksakte tallene i hodet. Ser det ofte i vognkortet Du ser på instrumentpanelet ditt om du har manuell instilling av varme eller om du har airconditionp Se det ja, hva sikker på at det kun var skille mellom m50\m52 om dobbelmasse Men selve lamellen\trykkplata er vel lik? ta å sjekk delenummer på gs. så ser du fort om de er like
Emihol1 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Som sagt, så er motor byttet. Er ikke aircondition i bil, men kan være i motor.. Må evnt svinghjul byttes om man velger å fjærne aircondition? Å vil en clutch uten passe på en motor med?
hao Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Se det ja, hva sikker på at det kun var skille mellom m50\m52 om dobbelmasseMen selve lamellen\trykkplata er vel lik? ta å sjekk delenummer på gs. så ser du fort om de er like Stemmer at de er like ja (228 mm). Eneste forskjell kan være at den som er beregnet på aircondition har fjærer i seg, noe som jeg tror har lite betydning.
Azeton Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Om du er usikker så må du nesten skru av girkassen for og sjekke om det er enkelmasse eller dobbelmasse. Svinghjulet må ikke byttes. EDIT: enkelmasse svinghjul har lamell med fjær og dobbelmasse har lamell uten fjær. Det er fordi dobbeltmassen tar av seg dempingen
Emihol1 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 Om du er usikker så må du nesten skru av girkassen for og sjekke om det er enkelmasse eller dobbelmasse. Svinghjulet må ikke byttes. EDIT: enkelmasse svinghjul har lamell med fjær og dobbelmasse har lamell uten fjær. Det er fordi dobbeltmassen tar av seg dempingen så du kan si med 100% sikkerhet at jeg kan kjøpe clutch uten aircondition, uten noe annen tilpassing eller bytting av deler?
hao Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 EDIT: enkelmasse svinghjul har lamell med fjær og dobbelmasse har lamell uten fjær. Det er fordi dobbeltmassen tar av seg dempingen Spiller vel ingen rolle men tror det er motsatt. Dobbelmasse er så tungt at det trenger fjærer for å dempe grepet. Om du ser på bmwinfo så har M50 med dobbelmasse og aircontidion fjærer avbildet på deletegningen. http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... se/clutch/ Hvis du leter opp M50 (B25) uten aircondition så er det ikke avbildet med fjærer men det står Suitable for vehicles with Twin Mass Flywheel så tydelig at de går om hverandre
Emihol1 Skrevet Januar 19, 2012 Forfatter Skrevet Januar 19, 2012 EDIT: enkelmasse svinghjul har lamell med fjær og dobbelmasse har lamell uten fjær. Det er fordi dobbeltmassen tar av seg dempingen Spiller vel ingen rolle men tror det er motsatt. Dobbelmasse er så tungt at det trenger fjærer for å dempe grepet. Om du ser på bmwinfo så har M50 med dobbelmasse og aircontidion fjærer avbildet på deletegningen. http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... se/clutch/ Hvis du leter opp M50 (B25) uten aircondition så er det ikke avbildet med fjærer men det står Suitable for vehicles with Twin Mass Flywheel så tydelig at de går om hverandre hmm, merkelig dette. koed har jo prisforskjell på 300.- på clutch med \ uten aircondition.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå