Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har/kan få tak i papirene på det du trenger for å få godkjent 316 med 325 motor/gir og understell. Eller hvor jeg muligens kan få tak i de :)

Har 325 donorbil.

Skrevet

Det du gjør er:

Fyller ut en søknad, biltilsynet har en mal på disse som du må fylle inn.

Jeg har fått tilsendt denne malen, slik at hvis du gir meg din e-post adresse, så kan jeg sende deg den.

- Skriv fra BMW merkeforhandler på at karosseriet ditt er likt karosseriet til en 325

- Skriv fra BMW merkeforhandler på at understellet ditt er likt 325

Så tror jeg det er en fordel at bilen din har vært i norge i 10 år, pga avgifter tror jeg..

Et annet problem er egenvekten på bilen din i forholden til hva egenvekten er på en 325 er. Det er 100kg forskjell, så disse 100kg må du på en eller annen måte strippe bilen din for..

Jeg personlig fjernet ALT av interiør utenom dash, stoler og baksete. Fjernet også ALT unødvendig utvendig på bilen, motorrom og bagasje. Det siste jeg gjorde var å lodde inn en 3ohm`s motstand på tankmålingen, denne motstanden sørger for at instrumentet viser full tank mens kontrolløren veier bilen din med bare f.eks 5liter på tanken 8)

  • 3 weeks later...
Skrevet

neon som ved hvor jeg kan få tak i papirene fra BMW merkeforhandler på at karosseriet er likt karosseriet til en 325?

Bavaria i kr.sand ville ikke hjelpe meg....

Skrevet

Jeg trodde problemene angående e30 karosseriet var ute av verden..

Du kan jo høre med Larsen-Racing, han har jo jobbet en del med godkjenning av E30!

Skrevet

Bygger du om til 24v (m50B25) eller M20B25?

Skal være en smal sak å bygge om til M20, fordi der har begge E30 karosseriene 325.

Men bygger man om til M50, så må man ha et karosseri som har samme delenummer som karosseriet til 320iS, for å ha "styrken" i karossen som 320iS har. Dette dokumenterer man ved å sammenlikne delenummer.

Det er dårlig service om de ikke kan ordne det, men om de er trassige, kan du kontakte BMW Steinkjer på 74170850. Jeg fikk papirene mine derfra uten problemer.

Mitt første pungt på svaret jeg fikk fra statens vegvesen etter å ha sendt inn en søknad, var at karosseriet måtte dokumenteres opp imot effekten.

Skrevet

Det er jammen meg kontraster her i landet. Ingen av Bmwforhandlerne var interessert, videresendte meg til BMWNorge.. som på sin side hadde endret loverket allerde i 94 ang ombygg. De ga ikke ut papirer mer de.

Godt å se at Steinkjær ikke bryr seg nevneverdig om det:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...