polskii1993 Skrevet Januar 19, 2012 Skrevet Januar 19, 2012 Jeg har en BMW E36 Coupe 1995 1,8 IS. Bilen fungerte helt fint noen uker siden men så plutselig ville den ikke starte Alt av lys fungerer når tenningen er på men bensinforbrukmåleren går halvveis opp og så faller den ned igjen. Når jeg vrir nøkkelen for å starte den skjer det absolutt ingenting. Jeg hører et lite klikk og motoren vil ikke starte. Har sjekket alt av sikringer og ledninger men feilen ligger ikke der... Har noen hatt det samme problemet før?
OrjanBmw Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 klikking når du skrur tenningen tyder på lite strøm. prøv f.eks. å koble til en annet batteri med startkabler og se om det hjelper. og slå av Ac, lys og alt annet som kan ta strøm når du prøver å starte.
Clerion Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Har akkurat skiftet batteri på Mondeo`n og den hadde samme symtomer
hao Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 +1 på batteri teorien. +1. Og når du lader batteriet så gjør det i mange timer.
Clerion Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Oooog når det som i mitt tilfelle ikke hjalp lenger, bytt det
evi Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Lad batteri / jumpstart. Funker ikke det sjekk at starteren får strøm:)
hao Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Lad batteri / jumpstart.Funker ikke det sjekk at starteren får strøm:) Og motor jording.
polskii1993 Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 Jeg har lada bateriet fult og det funka heller ikke. Hva med startsperren? har hørt at mange har det problemet å. jeg bytta sideruta i bilen og jeg klarte å røke en ledning så jeg lurer på om startsperren har slått seg på. Jeg kobla selfølgelig ledningen med en gang jeg merka det
hao Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Når jeg vrir nøkkelen for å starte den skjer det absolutt ingenting. Jeg hører et lite klikk og motoren vil ikke starte. Dette klikket får du ikke hvis det er startsperre som gjør det. Klikket du hører er innslaget på starteren. Det som skulle skjedd da er at starteren går rundt men greier ikke dette pga. for lite strøm Hvis du har ladet batteriet fult noe som kanskje tar 15-18 timer er det du har gåent eller du har ukontakt (motstand) i en kobling. Batteripoler + og - likeens i andre enden av de kablene. + på starter og - mellom motor og chassi. Satser nattskjorta på at det er for lite strøm som er årsaken
evi Skrevet Januar 22, 2012 Skrevet Januar 22, 2012 På min e36 318is kom det ett lite klikk når jeg vridde om nøkkelen, men ikke noe mer. Da kom det ikke styrestrøm fra tenninga til starteren. Kobla starteren rundt startsperra og det fungerte:) Verdt å sjekke.. Tok meg en del timer å finne. Starter den på trill forresten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå