Gå til innhold

Bærekule til E36. Samsvarer bærebro med E30? [LØST]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle skifte ytre bærekule på min 1999-modell E36 touring i dag, men til min store forundring passer ikke bærekulen jeg kjøpte på Meca (1215-13302 )

Skal sies at bærekulen satt ekstremt godt i bærearmen og at det måtte presse, 3 meter latmannsarm og god gammaldags muskelkraft før den til slutt poppet ut av hullet.

Lite festlig var det når den nye bærekulen ikke samsvarer med den gamle. Bærekulen meca har levert er noen millimitær for stor og i tillegg er den rundt en centimeter for lang.

Det jeg lurer på er om det av tidligere eiere har vært montert på bærebroer fra en E30. Fikk tips fra en på jobb om at disse bærebroene skal være ganske like og at eventuelt et verksted tidligere kan ha montert bærebroer som ordinært er beregnet for E30 og ikke E36. Videre må jeg da altså ha bærekuler beregnet for E30.

Noen som vet om E30-bærebroene er såpass identiske at de kan påmonteres E36 uten videre modifisering? :)

Skrevet

Løst.

Etter litt måling med skyvelæret og en tur til på meca, så viser det seg at jeg trengte bærekule påregnet E30.

Da vet man med andre ord at bærebroene til E30 og E36 er så og si identiske.

Skrevet

Jepp...E30 broene er vel i manges øyne bedre enn de orginale til E36..

Men presset du ut kulen med bærearmen montert på bilen? Med kun en latmannsarm? det er ikke verst :lol: Tror jeg hadde vært bekymret for å rive ned bilen, ødelegge de andre foringene eller skade et el annet annet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...