Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nylig gått til innkjøp av en BMW E39 Touring 520i (bensin, manuel, kjørt 130.000)

IMG_0148.jpg

IMG_0150.jpg

Det er da et par problemer jeg håper noen har vært borti før.

Varmeapperatet lever sitt eget liv

- Setter varmen på 23 grader bilen blir fin å varm etter kort tid, før den bestemmer seg for å gjør det kaldt en 15-20 minutter etter oppstart. Må sette tempen så høy som 28 grader noen ganger for å få varm luft ut av bilen igjen.

Radio veldig dårlig signal

- Dette er vist ikke uvanlig men om noen har en spiller eller vet om en spiller med radio modul og mp3 som fungerer gi lyd (uten også)

Alarm går av seg selv

- Alarmen går av seg selv? muligheter for å gjør noe med dette?

Webasto varmer

- Tenner og kjenner på eksos (til webasto) at det kommer luft ut, blir dog aldri varm og slutter å prøve å tenne etter 4-6min

Regn sensor

- Føler ikke regnsensoren virker men at det blir mer som vanlig interval, noen måte å sjekke dette på?

Takker for alle svar, håper å få noen løsninger på dette :)

Et stemnings bilde tilslutt:

b65b0587.jpg

Skrevet

Dårlig signal på radioen din, kan være at du samtidig bruker varmetrådene i bakruten, av en merkelig grunn har ihvertfall flere e39 touring´er "problemer" med akkurat det.

Pen bil by the way :)

Skrevet
Dårlig signal på radioen din, kan være at du samtidig bruker varmetrådene i bakruten, av en merkelig grunn har ihvertfall flere e39 touring´er "problemer" med akkurat det.

Pen bil by the way :)

Har vel komt frem til det er radio modulen inni stereoen som er dårlig, derfor jeg spør om noen har en på lur.

Skrevet

Regn sensor

- Føler ikke regnsensoren virker men at det blir mer som vanlig interval, noen måte å sjekke dette på?

Går den ca. hvert 4.sek uansett hvor "følsomhets" hjulet på hendelet står, så er den nok i "nødmodus".

Pusseren skal også gå en gang, hver gang du vrir på det hjulet når hedelet står i pos 1.

Skrevet

Ang. alrm.

Hadde det på min 99` sedan. Var da en dårlig kontakt på bryteren i bakluka. Tok ut pluggen til låsen i luka, satte den inn igjenn...og voila. Virket fint igjenn.

Tror diagnose er tingen på bilen din, og ta derfra....

Hører og med til historien at bilen var inne på bavaria, og der fekk eg besjed om att alarmsentralen måtte skiftes, selv om diagnosen viste att det bare var alarmen i bakluka som var feil på.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...