Gå til innhold

Montere coilovers

fanqua
 Share

Anbefalte innlegg

Nybegynner spørsmål!

Noen som kunne gitt meg en kjapp gjennomgang av hvordan jeg skal innstallere coilovers foran på min E36?

Det sier sikkert seg selv når jeg begynner å se på det, men alltid kjekt med litt tips og triks!

Så jeg får bilen kjappest mulig på veien, uten å ha fått en fjær i trynet :lol:

Sånn ser den ut, vmaxx coilovers fra parts&retards

7j2zyrx3a9hy4ag9hjt9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk den opp i fronten og ta av hjulene. Du har en gjennomgående bolt som du ser nederst på bildet, så har du to nedenunder der igjen. Skru ut disse på dine originale fjærbein, samt skru ut de tre 13mm mutterene på topplageret i motorrommet, så er fjærbeinet løst (med mindre støttestaget ditt er montert på fjærbeinet, da må dette også skrues av). Gjør dette baklengs for å montere inn det nye igjen. Bak skrur du av to 13mm muttere i bagasjerom på hvert tårnlager og bolten gjennom demperen i bunn, så er den løs. Da senkes bærearmene og du har mulighet for å lirke fjærene ut. Sett inn ny fjær og monter opp igjen ny demper og tårnlager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo takk! Jeg bytter ut bare den orginale fjær "koppen" øverst, eller så er resten likt? Rekkefølgen blir: fjær - "kopp" - tårnlager - skive og mutter?

Og må man sette på fjærklemmer før man skrur av muttern øverst, når man skal ha den gjennom tårnlageret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...