quandt1960 Skrevet Januar 20, 2012 Skrevet Januar 20, 2012 Hei Opplever en rar lyd fra girkassen når jeg begynner å kjøre når det er under tre grader ute. Dette gir seg etter ca. 3 til 5 km kjøring. Lyden er vanskelig å beskrive men er dyp svak hvinelyd som øker i intensitet med turtallet. Egentlig som om det er hjul som har dårlig smøring. Har byttet girkasseolje og diffolje i høst hos BMW. Bilen er gått 112000 km. Noen som har vært bort i noeslikt?
OrjanBmw Skrevet Januar 21, 2012 Skrevet Januar 21, 2012 har lignende lyd, høres litt ut som en turbinlyd/turbolyd/grinelyd og mest når motor er kald, forsvinner etter 3 gir for meg. og øker i styrke etter turtall, forsvinner under giring snakker om automat
quandt1960 Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Skrevet Januar 22, 2012 Hmm rart...jeg tror at det tar en stund før oljen har spredd seg godt i girkassen og fått opp temperaturen litt. Men syns fremdeles det er rart for den oljen er orginal bmw girolje. Men går no som en klokke etter en 3km. Automat er en del annerledes skrudd sammen med flere komponenter så det kan jo hende det er giroverføringen også og ikkje selve giren. Men om lyden forsvinner må det nok være oljen som ikke har komt igang skikkelig overalt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå