Gå til innhold

kvine/knirkelyd fra varm motor M52B28, E39.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 97mod E39 528ia. Kjørt 246 000km. Og sliter med en jævlig irriterende lyd fra forsiden av motoren et sted(høres hvertfall ut som om den kommer herfra. Men egentlig i område rundt dynamoen).

Har selfølgelig feilsøkt og bytta forskjellige deler. Men lyden er fremdeles til stede. Det er som er kvine/skrape/reimhylelyd. Den høres kun på tomgang og på varm motor, og forsvinner med litt turtall. Men den blir kraftigere om jeg setter bilen i drive eller revers(altså i gir). Lyden går også i en slags takt, sånn av og på ganske hurtig. Men når bilen settes i gir blir takten langsommere og lyden sterkere! At den liksom går med turtallet på motoren på lave turtall. hehe, prøve å forklare så godt jeg kan her :)

Følgende deler er byttet uten resultater:

- Multireim

- Begge løpehjula, ett på strammeren og ett som står fast i oljefilterhuset.

- Begge lagera i dynamoen

- Vannpumpe

Det som gjenstår er vel reima på ACen, men den har jeg liten tro på siden lyden er der selv om AC ikke er aktivert.

Men kan det være noe med girkassen, evt. konverteren? Siden lyden forsterkes når bilen settes i gir?

Skal ta å lage et videoklipp av lyden å laste opp om ingen vet hva dette kan være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...