staleso Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Hei, har en bmw e61 520 da med webasto thermo top c. Webastoen fungerte helt fint tidligere i høst, men nå slår den seg ikke på. Når jeg aktiverer via fjernkontrollen, skrus lysene i kupeen på - noen sekunder - det er også noe som aktiveres i motorrommet - klikk lyd - deretter skjer det ikke noe. Kan det være at batteriet ikke har nok lading? Det blir endel småkjøring. Noen som har hatt tilsvarende problem? Hvilken sikring kan det være? Finner ikke svar etter mye søk her og på Google... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Ta en diagnose og slett feilkodene. Det gjorde jeg og webasto starter og funker fint igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staleso Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 Takk for svar. Bilen fikk ny motor i sommer - kan det ha skjedd noe i den sammenheng? I såfall så vil jeg ta det på garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Jeg har samme problem med min E61. Da jeg snakket med BMW-verkstedet og sa at jeg ønsket å få slettet feilkodene fikk jeg et rart svar tilbake. De sa at hvis det ikke plinger og kommer noen feilmeldinger når jeg starter bilen, så er det ingen feilkoder å slette. Kan dette stemme? Jeg trodde aloebiz mente at det fantes en skjult feilkode som kommer fram når man kobler seg på OBCen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Hei,har en bmw e61 520 da med webasto thermo top c. Webastoen fungerte helt fint tidligere i høst, men nå slår den seg ikke på. Når jeg aktiverer via fjernkontrollen, skrus lysene i kupeen på - noen sekunder - det er også noe som aktiveres i motorrommet - klikk lyd - deretter skjer det ikke noe. Kan det være at batteriet ikke har nok lading? Det blir endel småkjøring. Noen som har hatt tilsvarende problem? Hvilken sikring kan det være? Finner ikke svar etter mye søk her og på Google... Vist du har kjørt til drivstoffnivå lampa begynner å lyser så går webastoen i lås. For å fjærn denne låsen må inn med datan eller koble av strømmen på webastoen i ca 1min. Vist den ikke er i lås så er det noe annet som er feil. Trenger kansje en overhaling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 For å fjærn denne låsen må inn med datan eller koble av strømmen på webastoen i ca 1min. Hvordan kobler man av strømmen til webastoen? Drar ut sikringen? Min sluttet å fungere i forbindelse med feil i dieselpumpe. Bilen gikk i nødmodus på full pådrag. Jeg har dog også kjørt til diesellampa lyser et par ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Jeg har samme problem med min E61. Da jeg snakket med BMW-verkstedet og sa at jeg ønsket å få slettet feilkodene fikk jeg et rart svar tilbake. De sa at hvis det ikke plinger og kommer noen feilmeldinger når jeg starter bilen, så er det ingen feilkoder å slette. Kan dette stemme? Jeg trodde aloebiz mente at det fantes en skjult feilkode som kommer fram når man kobler seg på OBCen. Det kommer ingen pling eller feilmelding i displayet nei! Eneste symptom er at den ikke starter. Det lå 2-3 feilmeldinger inne på diagnosen. Slettet de og den startet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 For å fjærn denne låsen må inn med datan eller koble av strømmen på webastoen i ca 1min. Hvordan kobler man av strømmen til webastoen? Drar ut sikringen? Min sluttet å fungere i forbindelse med feil i dieselpumpe. Bilen gikk i nødmodus på full pådrag. Jeg har dog også kjørt til diesellampa lyser et par ganger. ja du kan dreg ut sikringen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 aloebiz & Aroid: Takk for tips =) Jeg skal få den diagnosert hos Furubakken i dag. Får se om det hjelper. Hvis ikke prøver jeg sikringstrikset. Det burde være unødvendig å resette hver gang reservetanken lyser. Den slår jo inn allerede ved ca. 10 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Januar 30, 2012 Share Skrevet Januar 30, 2012 Jeg var innom BMW verksted på Furubakken ved Bekkestua. Mekanikeren leste av feilkodene og slettet dem. Etterpå fungerte Webastoen! Furubakken ville ikke ha noe for jobben. Selv om mekanikeren brukte en god halvtime. Dette kaller jeg service =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staleso Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2012 Hei, jeg endte opp med å skifte batteri og vannpumpe/sirkulasjonspumpe tilhørende webasto - 11500 kr fattigere. - BMW Originaldel: BATTERI 90A AGM til 3 148,80 kr --dyrt batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 Hei,jeg endte opp med å skifte batteri og vannpumpe/sirkulasjonspumpe tilhørende webasto - 11500 kr fattigere. - BMW Originaldel: BATTERI 90A AGM til 3 148,80 kr --dyrt batteri. Det batteriet er vel av typen med gelé som er vedlikeholdsfritt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå