Thewiz Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 Ok. Jeg bør kanskje være litt klarere i hva som feiler bilen. Oppsummering: Når bilen er kald går den normalt, så snart bilen blir varm (tenker da på motorvarme) begynner den å slite med å holde seg gående. F.eks så ligger den på 750rpm på tomgang, så daler den ned til 100rpm for så å stige til 1200rpm og ned til 750. Slik fortsetter det til bilen til slutt ikke klarer mer. Cluet her er at når jeg er ute å kjører så nykker det og hakker. Det er ikke sluring eller noe slikt. Den kommer med raske nykk / hakk uansett gasstilstand. Har aldri merket det i frigir. Skal prøve å få sjekket plugger i morgen.
Thewiz Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Skrevet Februar 3, 2012 Lurer på om det kan være lamdasonden som er problemet her. Det lukter litt spesielt av eksosen til bilen også. Funker biltema sine lamdasonder, eller burde jeg kjøpe orginal?
Kennethe34 Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Prøv en batteri reset nå som du har byttet veivhusventilasjonen (koble av batteriet i 30min). Dette for å slette adapsjonene i motorstyreenheten, da den trolig har "vent seg til" å gå med falskluft. Om ikke dette hjelper, kan det også høres ut som ett typisk lambdasonde problem
Thewiz Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Skrevet Februar 3, 2012 Ok, takk for tipset. Da skal jeg prøve dette. Ser koed har lambdasonde til under tusenlappen. Da blir det nok å bestille dette. Hadde en liten ringerunde til delelagre rundt om kring og alle sa det fantes to forskjellige lambdasonder til min bil. Forskjellen var lengden på ledningen. På koed har til lambda "til og med 1992" og "fra og med 1992". Prisforskjellen er 50 kroner. Hvilken skal jeg velge? Jeg har 92 mod.
Kennethe34 Skrevet Februar 3, 2012 Skrevet Februar 3, 2012 Ok, takk for tipset. Da skal jeg prøve dette. Ser koed har lambdasonde til under tusenlappen. Da blir det nok å bestille dette. Hadde en liten ringerunde til delelagre rundt om kring og alle sa det fantes to forskjellige lambdasonder til min bil. Forskjellen var lengden på ledningen. På koed har til lambda "til og med 1992" og "fra og med 1992". Prisforskjellen er 50 kroner. Hvilken skal jeg velge? Jeg har 92 mod. Om bilen din er produsert 9/1992 eller senere velger du fra og med 1992, er den produsert før, så velger du tilogmed 1992
Thewiz Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Skrevet Februar 3, 2012 Ok, Hehe. Da går dette på hvilken mnd bilen min ble laget da? Regner med at 9/1992 betyr oktober 1992? Hvor kan jeg finne produksjonsdato på bilen?
Thewiz Skrevet Februar 3, 2012 Forfatter Skrevet Februar 3, 2012 Produksjondato var 1992-04-21 på min bil, så velger jeg vel til og med 1992 på koed
bmwmann24 Skrevet Februar 4, 2012 Skrevet Februar 4, 2012 Ok, Hehe. Da går dette på hvilken mnd bilen min ble laget da? Regner med at 9/1992 betyr oktober 1992? Hvor kan jeg finne produksjonsdato på bilen? nei betyr september 92:P
Thewiz Skrevet Februar 4, 2012 Forfatter Skrevet Februar 4, 2012 Prøvde batterireset i dag, men det ble ikke noe bedre. Skal feilsøke litt videre i morgen Sjekke etter falsk luft, fordelerlokk og plugger. Tenkte å plugge ut lambda for å se om det er noe forskjell også.
Thewiz Skrevet Februar 6, 2012 Forfatter Skrevet Februar 6, 2012 Liten update her. Byttet termostat i dag (da det ikke var varme i bilen). Varme ble det og er fornøyd med det. Bilen har også sluttet å fuske på tomgang etter jeg byttet dette. Var litt uventet men Bilen nykker / hakker fortsatt når man kjører, så skal ta en diagnose av bilen på tirsdag for å se hvilke feilmeldinger som kommer opp. Venter med å handle lambdasonde til den tid kommer. Tenkte det kunne være greit å "fullføre" denne tråden, så den kan være til hjelp for flere som får samme problemer.
Thewiz Skrevet Februar 7, 2012 Forfatter Skrevet Februar 7, 2012 Update her nå. Bilen har vært på diagnose uten å få opp noen ting bortsett fra en gåen abs sensor som jeg visste om fra før. Mekanikeren mente det kunne være pluggene som burde byttes. Han sa også at hvis det var lambda så ville denne komme opp på en diagnose, noe den ikke gjorde. Så da skal jeg bytte plugger på bilen i morgen. For mer uttfyllende info, se tråden min i signatur.
Thewiz Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Jaa, da er lambdasonde byttet uten at det ble bedre. Eller nykkene ble ikke så kraftige, men de er fortsatt tilstede. Tingen er at bilen var perfekt når jeg brukte bilen i 2 dager og lambda var koblet ut (ventet på del). Når jeg fikk nye lambda ble den nesten lik som den var med gammel lambda. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå