Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tusen hjertelig for god informasjon. leste ut minne nå. lå feil kode der som sa at det var en film på lmm. dette kan jo da oppstå av tett ånding. så nytt åndings filter er bestilt fra gs. tok sånn oppgradert for kalde klima. men forstod ikke om det fulgte med slanger der. håper det hvertfall :D

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

nå har jeg fått filteret, men gs har jo fan ikke klart og sende med slangene. selvom jeg skrev som tilleggs notat at dem skulle ringe meg vis det IKKE fulgte med. så meget skuffet.

så vis de slangene er så morkne som det kan virke som så får jeg vel vente med go bytte/prøve

Skrevet

har bytta den nå. var ganske så potte tett detta. var ikke så vanskelig egentlig. men bilen ble ikke noe bedre.

hvor er nøtterøy? i forhold til lillestrøm. tenkte om du kunne ha tatt en titt på bilen. for nå begynner jeg gi opp her og vurderer bmw verksted.

som tidligere nevnt har disse delene nå blitt bytta : plugger, coiler, lmm, insugs kam føler. og nå åndings filterert.

men syns det har dukket opp ett nytt symptom. når du gir gass nøler den i kanksje tiendelssekund. kan dette ha noe med at den stopper på tomgang? den stopper ikke like ofte lengre heller. men skjer alltid forde.

noen ideer?

Skrevet

Har du DIS? Kan være en ide å kjøre en diagnose med dette hvis du ikke har gjort det. Alt annet enn det orginale gir kun visning av feilmeldinger. DIS har mange testprogrammer som kan finne feil du ikke finner med vanlig OBDII diagnose. Et eksempel er coiler som kan gi feilmelding men det er noe annet som er feil. Derfor er det Alltid dumt å kjøpe inn alt av deler som har gitt feilmelding. Kjenner meg igjen for å si det sånn... Nøtterøy er øya mellom Tønsberg og Tjøme...

Skrevet

oki. nei altså har bare brukt rare diagnose ting. men har kun bytta deler på "erfaring" haha og teorier. dyrt begynner det bli. men da er det hvertfall nye deler på den :) så da får jeg høre om noen har mulighet for og bruke dis tester sak.

Skrevet

Den er nok ikke noe problem. Den har du ikke, den finnes kun på de eldre E36 modellene, og muligens på de første E46 motorene av 316 og 318 med "M42 eller 43 motor. Regner med at du har 1.8 liters N42 siden du har en 02 modell. Eller har du en bil registrert i 2001 som kalles 2002 modell? Da kan du ha en M4x med 1,9 liter med denne regulatoren..

Skrevet

Skjer dette for deg hele tiden, eller kutter den kun når motor begynner å bli varm, ca øverste del på blå skala på temp måler i instrumentet?

Min var værst i det området før jeg begynte med "all" feilsøking på dette. Min har blitt 90 % bedre, men motoren går litt dårlig når den kommer til dette området i skalaen. Det et da motorens sensorer tar over for standardverdier under oppstart. Det jeg har gjort er følgende de 4 månedene jeg har hatt bilen/problemet

Olje og filter 4 ganger en gang med motorrens (forrige eier hadde brukt et latterlig verksted som lot han kjøre 20000km intervall på 10-40 valvoline olje, som har resultert i mye koks i motor..)

Bytter plugger

Luftfilter(verkstedet til forrige eier hadde ikke montert filter rundt lmm, slik at dette bare lå løst nedi filterboksen.

Ny lmm grunnet det over

Bensinfilter

Komplett veivhusfilter med slanger

Diff trykksensor til innsug

Ny kjedestrammer

Som sagt nå er min 90%. Med litt mer mer kjøring og en oljeskift eller to til håper jeg alt løser seg.

Skrevet

såpass ja. det var jo drastisk. eneste jeg ikke har gjort av alt det du har gjort er vel bensin filter og kjede strammer og difftrykksensor. har dog bare bytta olje og filter en gang. men har hatt på forte i bensina for og rense litt den veien..

Og ja det oppstår når den begynner bli litt lunk. rett over blå. og nå den er driftvarm.

hva koster sånn difftrykksensor? og hvor sitter den?

Skrevet

Jeg betalte 655 for den orginalt, den er på innsuget rett ved peilepinne. Er festet med 2 torx. Ved at min bil hadde gått 30000 på valvoline 10-40 olje med forrige eier tittet jeg i toppen da jeg kjøpte den. Mye sot belegg overalt i toppen. Har tatt en del (4)olje bytter nå så jeg håper det blir bedre med tiden. Jeg byttet fra castrol 0-40 ll04 til mobil1 5-40 ll01 på lørdag. Da hadde jeg kjørt 2000km med castrol. Den olja jeg tappet av hadde masse sotflak på ca 0,5 mm. Men ny annerledes olje, det likte bilen svært lite selv så bedriten den var. Begynte å komme tikking. Får se hva som skjer etter en flush runde etterfulgt med ny castrol 0-40 ASAP...

Skrevet

for no møkka biler. delene er på vei i posten så skal bli spennende og se. har også kjøpt inn forte motor rens, og motor flush. ene er super sterk mens den andre kan kjøres med noen km

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...