Berndtsson Skrevet Januar 23, 2012 Skrevet Januar 23, 2012 Har problem med lavt oljetrykk på en s38b36. Bilen har stått et par mnd uten å bli brukt/starta opp. Fungerte helt knall når jeg parkerte. Under "første" oppstart merket jeg ingenting. Er ikke sikker på om jeg så på måleren men. Når jeg skulle kjøre en tur, så jeg etter en liten stund (15-20min ca med veldig pen kjøring) at oljetempen var på 100 grader(!) Oljetrykket var også på under 1kg. Lampa lyste ikke. Stoppet bilen med en gang, så over litt og peila olja. Starta igjen etter 5min, da var oljetemp på 70 grader og under 1kg trykk. Skal vel ikke være mulig at den skal synke så fort? Heller ikke at temperaturen skal være så høy i utgangspunktet.. Når jeg måtte kjøre inn igjen bilen igjen (ble taua hjem) gikk trykket opp mot 2,5 under litt turtall. Nå har jeg skifta måler og giver, og trykket er det samme. 1kg på kald motor, kanskje litt mindre på varm (ikke ordentlig varm altså). Har også gått ned mot 0,5 og 0. Går ikke over 1 noen gang.. Har brukt prøvelampe mellom jord på måleren og signalet, da gløder pæra. Er det riktig? Det som er rart, er at oljetrykkslampa ikke lyser. Den lyser når tenninga settes på. Om jeg drar bilen en stund på starteren, så slukker den. Vet igrunn at denne fungerer. Men ved hvor lavt trykk skal lampa begynne å lyse? Kan det være elektrisk, eller er det noe feil med motoren? Motoren høres forøvrig helt fin ut.. Er veldig takknemlig for svar:)
GeRo Skrevet Januar 23, 2012 Skrevet Januar 23, 2012 Oljetrykkslampa lyser ikke før ca 0,5 bar, den kan slukke når starteren går ja. Du kan sjekke om motoren er godt jordet, det kan danne seg korrosjon på koblingene på jordingskabelen.
SweetBMW Skrevet Januar 25, 2012 Skrevet Januar 25, 2012 Ikke,annet enn hvilken viskosiywy kjører,du på oljen? i følge TIS tennes lampen ved 0,5 bar. motoren gått langt ? gå opp til evt litt tjukkere olje. merk at hvis,du har dårlig pumpe vil dette bare maskere problemet
Wendel Skrevet Januar 26, 2012 Skrevet Januar 26, 2012 Koble til en mekansik oljetrykksmåler. Så får du nok et korrekt svar.
Berndtsson Skrevet Januar 27, 2012 Forfatter Skrevet Januar 27, 2012 Kjører på Agip 10/60 olje. Den skal vel ihvertfall være tjukk nok Okey. km. stand på motor vel jeg ikke sikkert hva er. Kanskje jeg skal koble på en mekanisk måler ja.. Men siden jeg har skiftet både måler og giver, er det sannsynlig at den mekaniske viser noe annet?
LarsBMW Skrevet Januar 27, 2012 Skrevet Januar 27, 2012 Nei, men det er for å være sikker. Org i bilen skal man ikke stole helt på. Kan være pumpa eller kanskje du har dårlige veivlager. Ett som er gåent f.eks.
Berndtsson Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Skrevet Januar 29, 2012 Ja riktig... Hvor får jeg tak i en mekanisk måler med riktige gjenger?
Morty999 Skrevet Januar 29, 2012 Skrevet Januar 29, 2012 hvor bor du da? jeg har meter osv som vi kan prøve, ser du bor i hedmark så er jo ikke så langt unna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå