///Kristian Skrevet Januar 23, 2012 Skrevet Januar 23, 2012 Som topic sier, så gjelder problemet en M52TuB25. 323ia. 1999. Tatt diagnose av bilen, den viser feil på kamaksel sensor. Har byttet sensor, men feilen er fortsatt der. Vises også på diagnose. Skal titte mer etter brudd på ledninger til sensoren også, men etter en kjapp kikk, så fant jeg ikke noe mistenkelig. - Bilen går dårlig - Dypere lyd i den, ved pådrag - Tungstartet når den er varm, men starter fint på kald motor Tar imot tips med stor takk
SweetBMW Skrevet Januar 23, 2012 Skrevet Januar 23, 2012 Hvis det er 99 modell 323 så er det M52TuB25 motor du har. Dfenne har en veivakselføler og 2 kamaksel følere. Hvilken bank fikk du feil på? A er innsug B er eksos.
///Kristian Skrevet Januar 23, 2012 Forfatter Skrevet Januar 23, 2012 Hvis det er 99 modell 323 så er det M52TuB25 motor du har.Dfenne har en veivakselføler og 2 kamaksel følere. Hvilken bank fikk du feil på? A er innsug B er eksos. Takk for svar. Må sjekke litt. Kan være at feil sensor er blitt byttet, rett å slett. Håper at det er så "dumt" ...lærer hver dag.
SweetBMW Skrevet Januar 23, 2012 Skrevet Januar 23, 2012 Fort gjort hvilken diagnose tester brukte du? Jeg vet at enkle testere ofte b are viser camshaft sensor signal disturbed eller noe. De litt bedre viser Camshaft Circuit A eller B eller faktisk intake \ exhaust
///Kristian Skrevet Januar 23, 2012 Forfatter Skrevet Januar 23, 2012 Ikke jeg som tok diagnosen. Var en kamerat som gjorde det på jobb. Har et håp nå Mange takk.
Hawkon88 Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Det kan også hende at du får feil på den ene sensoren på diagnosen, mens det egentlig er en annen. Og bruk utelukkende orginale sensorer. BMW er meeget sensitiv for slikt.
SweetBMW Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Det kan også hende at du får feil på den ene sensoren på diagnosen, mens det egentlig er en annen. Og bruk utelukkende orginale sensorer. BMW er meeget sensitiv for slikt. Halleluja til deg Godt noen innser at BMW = Bayerische Sensitive-Motoren Werke
///Kristian Skrevet Januar 24, 2012 Forfatter Skrevet Januar 24, 2012 Takker for alle innspill her. Har blitt byttet feil føler ser det ut som .. Bytter den til innsuget ikveld Så satser vi på at det blir full rulle igjen. Da slipper jeg å tenke på at det er noe feil med kamaksel følere på en stund, forhåpentlivis. Igjen, takk Lærer noe hver eneste dag
gullsakar Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Takker for alle innspill her.Har blitt byttet feil føler ser det ut som .. Bytter den til innsuget ikveld Så satser vi på at det blir full rulle igjen. Da slipper jeg å tenke på at det er noe feil med kamaksel følere på en stund, forhåpentlivis. Igjen, takk Lærer noe hver eneste dag hehe du tok vel bare den enkleste som er eksosen...? gammel ut-ny inn... hadde akkurat samme nettopp å det ser ut til å være løst med ny sensor på innsug... hvis motoren kutter kan det være veivsensor..(iflg mitt verksted)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå