Gå til innhold

Hjelp til å analysere diagnoseresultat '97 528

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med at jeg byttet til m-sport ratt på min '97 528ia sedan, kobla jeg på carsoft for å slukke lampa på airbag'en.

Kjørte da likegodt full diagnose.

Får opp en del feilmeldinger som jeg ikke helt skjønner meg på, kan ikke tysk.

Får desverre ikke rapporten fra Carsoft i tekstformat, så den ligger her som pdf.

Noen som kan fortelle meg hva de forskjellige feilene betyr?

Jeg lurer også på om disse feilkodene representerer feil som er på bilen nå, eller om de ligger lagret fra gammelt av og kanskje kan ha vært utbedret av forrige eier.

Dersom disse feilkodene referer til feil som faktisk er på bilen nå og jeg sletter feilkodene, vil de da dukke oppigjen på neste diagnose eller er de tapt?

Skrevet

Slett dem, kjør en tur og ta ny diagnose som nevnt, kommer de på nytt er jo saken klar, feilen ligger der fortsatt.

Som du ser på feilmeldingene, så kommer delenummeret opp på skjermen, søk opp delenummeret på feks gs og da ser du hvilken del som er defekt.

Skrevet
Slett dem, kjør en tur og ta ny diagnose som nevnt, kommer de på nytt er jo saken klar, feilen ligger der fortsatt.

Som du ser på feilmeldingene, så kommer delenummeret opp på skjermen, søk opp delenummeret på feks gs og da ser du hvilken del som er defekt.

Ja, skal gå gjennom og slette feilkodene og se hva som evt. ligger igjen etter en kjøretur og ny diagnose.

Ja, det har du rett i, kan jo slå opp på delenummerene for å finne hvilke del problemet gjelder.

Men regner med at den tyske teksten beskriver litt hva som er galt med den delen det refereres til, for det er vel ikke alltid at delen er deffekt, men at noe rundt den fører til at den gir feilmelding.

Takk for tips.

Skrevet

Feil på instrument cluster pleier som regel å komme opp uansett i carsoft.. Enten så har instrumentet vært tatt ut før, eller så er det bare en litt dårlig kontakt der innimellom som har gjort at det blir lagret en feilkode.

55 Lambdasonde Heizung Vor KAT bank 2, betyr lambdasonde før katalysator på bakerste manifold. Bilen kan gå fint selvom det er en feil på denne, mange ganger holder det også med å ta den ut og rengjøre den (blir sota). Ellers kan den gi litt ujevn tomgang og litt høyere bensinforbruk..

40 Thermische Ol Niveau sensor, er oljenivået i motor. Denne tror jeg kommer til å gi feilkode uansett, hvis jeg ikke husker helt feil.. Er uansett ikke noe å bekymre seg for.

Skrevet
Feil på instrument cluster pleier som regel å komme opp uansett i carsoft.. Enten så har instrumentet vært tatt ut før, eller så er det bare en litt dårlig kontakt der innimellom som har gjort at det blir lagret en feilkode.

55 Lambdasonde Heizung Vor KAT bank 2, betyr lambdasonde før katalysator på bakerste manifold. Bilen kan gå fint selvom det er en feil på denne, mange ganger holder det også med å ta den ut og rengjøre den (blir sota). Ellers kan den gi litt ujevn tomgang og litt høyere bensinforbruk..

40 Thermische Ol Niveau sensor, er oljenivået i motor. Denne tror jeg kommer til å gi feilkode uansett, hvis jeg ikke husker helt feil.. Er uansett ikke noe å bekymre seg for.

Jeg har sporadiske pixelfeil på kjørecomputeren, er sikkert der den instrumentcluster feilen kommer fra.

Ok, har slettet meldingene får sjå om det fortsatt kommer feilmeldinger på diagnose etter å ha kjørt litt, så skal jeg sjekke nærmere evt. meldinger som fortsatt er der.

Men er det carsoft som gir disse meldinge uansett? Jeg kunne prøvd en annen software med carsoft kabelen.

Takk for utfyllende info.

Skrevet
Er det muligt og bruke annen software med carsoft kabelen?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Sikkert noen som vet. Jeg har ikke prøvd selv enda, men har sett instruksjoner for å få inpa/dis til å fungere med carsoft kabelen. Google "inpa/dis on carsoft"

• 2 weeks later...
Skrevet

Denne feilmeldingen er der stadig etter å ha slettet alle feilmeldinger og tatt ny diagnose etter en kjøretur.

Hvordan rengjør man lambdasonden? Har googlet litt, men finner ingen entydige tips på det. Enkelte skriver til og med at man ødelegger lambda ved å ta den ut så man må uansett sette i ny dersom man først har tatt den ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...